Denník N

Nad Tatrou sa blýska

Kto si ešte nekopol do Matoviča a Kisku, nech sa hlási. Kdekoľvek…

Denník, ktorý mi poskytuje tento blogovací priestor a tvári sa ako naozaj nezávislé a mienkotvorné médium, sa opúšťa úplne a človek, ktorého články nesmierne rád čítam, sa nám snaží nahovoriť, že za všetko zlé, čo sa stalo PS/Spolu, vlastne môže Kiska. Že ich voliči sa hromadne popresúvali ku Kiskovi a KDH iba preto, aby ich zachránili a dostali do vlády. Hlavne Kisku. A za všetku tú dobrotu vypadli. Fuj, taká skrivodlivosť. Ba čo viac, Kiska bol vlastne ten, ktorý zapríčinil ich úpadok už vtedy, keď sa odmietol s nimi spojiť a rozhodol sa ísť do volieb samostatne. Žiadny anjel, diabol je to. A ten najstrašnejší. Belzebub.

Ani slovo o tom, že PS/Spolu to jednoducho zmrvili. Dlho som bol presvedčený, že aj môj hlas majú istý, ich kroky v kampani ma však vôbec nepresvedčili, skôr odradili. Mišo Truban bol v debatách nepresvedčivý, absolútne politicky nezorientovaný, bez myšlienok, opakujúci stále tie isté frázy. Nezaujal vôbec ničím. Mali všetko výborne rozbehnuté, mohli sa viesť na vlne popularity, stačilo im iba jedno. Byť normálni a sem-tam poukázať na nejakú vládnu lotrovinu, prípadne predstaviť voľajaké riešenie. Ale oni nie. Iba blbli ako malé decká, infantilné videjká a spacáky v parlamente. Naozaj dokonalé.

Igor je na tom ešte horšie. Jeho znevažujú všade. Ten nielenže vraj odlákal ľudí od PS/Spolu, ale aj Za Ľudí, dokonca zniesol zo sveta aj Hlinu. Jednoducho netvor, ktorého táto krajina ešte pod srdcom nenosila. A dovolil si vyhrať. Šašo a blázon. A bude z neho premiér. Skoro ako v rozprávke o hlúpom Janovi, ktorý sa stal kráľom. Nevídané, neslýchané. A viete čo? Nevolil som ho, bola to však moja druhá voľba. Často som mu nadával vo fb diskusiách, nech už prestane blbnúť a nech sa snaží s ostatnými dohodnúť. Márne. Hovoríme o Igorovi. Často som nesúhlasil s jeho krokmi, ale som rád, že to vyhral. Možno je to blázon, ale za to, ako išiel po krku Ficovi a jeho zlodejskej skorumpovanej vláde, si to zaslúžil. Kto iný, ak nie on? Všetko si to odrobil. Odstavil komunistov, odstavil fašistov.

Mnohí sú nespokojní a sklamaní, ďalší sú, naopak, spokojní, ak nie úplne, aspoň trochu. Tak to už v živote, v športe aj v politike chodí. Niekoľko rokov sme dúfali, že príde zmena, že sa konečne zbavíme tých chrapúňov, ktorí tu posledné roky drancovali Slovensko bez hanby a hany, a teraz bedákame a opúšťame sa aj my. A to sa zatiaľ ešte nič neudialo. Ešte neprebehli žiadne rokovania. A pritom aj Igor, aj Rišo, aj Andrej majú majú medzi sebou ľudí, ktorí by mohli Slovensko niekam posunúť. (Ospravedlňujem sa, Boris a jeho strana ide akosi mimo mňa, jeho ľudí nepoznám.)

To, že tam nie je PS/Spolu, nič neznamená, povráva sa, že by sa i tak so svojím liberálnym nastavením nehodili do krámu k iným, pomerne konzervatívnym stranám. Už to neriešme, Slovákov naozaj netrápi prioritne liberálna agenda, ale rozpadnuté zdravotníctvo, školstvo a skorumpované súdnictvo. A to chce riešiť aj Igor. Ja by som mu skúsil dať šancu.

Teraz najčítanejšie