Denník N

Poznámka ku jednej akcii proti koronavírusu

RTVS Správy 7.3.2020 o 19:00, minúta 3.
RTVS Správy 7.3.2020 o 19:00, minúta 3.

Dobrý úmysel môže niekedy priniesť viac škody ako úžitku.

Ja osobne verím a dúfam, že súčasná situácia s koronavírusom nie je až taká nebezpečná a skôr sa na to pozerám ako na cvičenie čo by sme mali robiť, keby sa v budúcnosti rozširoval nejaký naozaj nebezpečný agresívny vírus. Napríklad to rozoslanie SMS správ všetkým občanom považujem za veľmi rozumný krok. Našli by sa aj ďalšie rozumné opatrenia, ale o tom teraz nechcem v tomto krátkom blogu hovoriť.

Zarazila ma jedna vec, ktorú som videl v správach RTVS 7.3.2020 o 19:00 – dá sa pozrieť v archíve, minúta 3.

Polícia zastavuje na hraniciach autá a dobrovoľníci zo združenia záchrannej brigády Civilnej ochrany rozdávajú letáky.

Na prvý pohľad je to záslužná činnosť. Skúsme sa ale na chvíľu zamyslieť nad tým, že keby chcel niekto pomôcť ku rýchlemu šíreniu vírusu, že čo by mohol urobiť. Čo takto napríklad: Zastavovať autá a s každým vodičom sa asi z polmetrovej vzdialenosti porozprávať cez otvorené okienko? Po čase predsa niektorý z vodičov ten vírus môže mať a keď ma nakazí, tak to budem roznášať ďalej pre všetkých nasledujúcich vodičov.

Dobrovoľníci, fandím vám, ale prosím vás, keď si budete pripravovať nejakú ďalšiu akciu, tak rozum do hrsti, aby ste neurobili viac škody ako úžitku. Podobne mi dovolte sa takto neoficiálne obrátiť aj na dopravnú políciu, aby nenútila vodičov komunikovať s kýmkoľvek cez okienko bez masky, keď to nie je úplne nevyhnutné.

Ďakujem za pozornosť.

Teraz najčítanejšie