Denník N

Telekom zaspal dobu

Prikázaná dvojnásobná návšteva pošty, verejného priestoru… .

Úvod: Skončila nám doba viazanosti, skončil jeden náš zmluvný vzťah so spoločnosťou Telekom ( resp. Slovak Telekom a.s.) na poskytovanie elektronických služieb. Na Magio internet L. Čo čert nechcel, skončila nám doba viazanosti v práve aktuálnej dobe „koronavírusovej“. V čase dobrovoľnej domácej izolácie nejedného občana/občianky Slovenskej republiky. V čase dobrovoľnej domácej karantény celých slovenských rodín. A v tomto čase ostať bez spojenia so svetom, bez aktuálnych informácií, bez internetu je prakticky nepredstaviteľné. Pre našincov chronicky závislých od spojenia so svetom, na pravidelnom aspoň elektronickom kontakte s ostatnými členmi rodinnej „svorky“ je to takpovediac až abnormálne. Vzhľadom na spokojnosť s doterajším poskytovaním týchto služieb (bez komentára k aktuálnej úrovni ich slovenských cien) sme prirodzene požiadali o predlženie viazanosti na stránke www.telekom.sk. Následný telefonický kontakt iniciovaný zo strany Telekomu prebehol bez problémov a v pohode až na to, že novú Zmluvu Telekom posiela zákazníkom na podpis výhradne len poštou a len na poštu. Zásielková služba a osobné doručenie zmluvy kuriérom pošty, či prostredníctvom inej spoločnosti i za prípadný príplatok klienta, pre Telekom podľa info z call centra neexistuje.

Zápletka: Telekom týmto kategoricky prikazuje aj počas vrcholiacej doby koronavírusovej svojim zákazníkom ísť osobne v 14-dňovej lehote na poštu. A to hneď 2-krát. Prvýkrát tam musí ísť potencionálny klient pre zmluvu samotnú, ešte ním nepodpísanú. Druhýkrát je tam donútený ísť so zmluvou ním „preštudovanou“ a už podpísanou, aby ju opäť len poštou poslal späť Telekomu. To všetko v čase, keď aj samotná Slovenská pošta vyzýva všetkých občanov SR k absolútnemu obmedzeniu osobných návštev vo svojich prevádzkach. To v čase, keď aj predajne samotného Telekomu fungujú z preventívnych dôvodov len v obmedzenom režime. Jeden z najväčších poskytovateľov najmodernejších elektronických a dátových služieb zaspal súčasnú dobu. Doteraz nebol schopný reagovať na zúriacu dobu koronavírusovú tým, že by sám zmenil spôsob odsúhlasovania, potvrdzovania pokračujúcich zmluvných vzťahov so svojimi zákazníkmi. Diktuje svojim klientom dvojnásobnú návštevu priestorov pošty s potencionálne vysokou koncentráciou obyvateľov. To všetko v čase, keď je všeobecne známe, že nositeľmi a tým aj roznášačmi vírusu COVID-19 sú hlavne ľudia, ktorí samotní žiadne akútne príznaky choroby nemajú. Teda v dobe, keď každá zbytočne vynútená návšteva verejného priestoru so zvýšenou koncentráciou osôb, radikálne zvyšuje potenciálne riziko šírenia tejto nákazy. Telekom by mohol preukázať väčšiu úctu k svojim predplatiteľom, k ich zdraviu a bezodkladne do praxe zaviesť aj iný spôsob, ako si vzájomne potvrdiť pokračujúci resp. nový zmluvný vzťah so svojimi abonentmi. Tých možností čo pozná a ponúka právna prax je neúrekom. Napríklad, čo tak to skúsiť, na začiatok prinajmenšom už pri predchádzajúcim zmluvným vzťahom overených abonentoch, formou ich operatívneho e-mailového súhlasu záväzne potvrdeného úhradou prvej platby za takto dohodnutú službu?

Pointa: Samotná pointa, samotné riešenie je v rukách vrcholového manažmentu spoločnosti Telekom a.s.  Závisí na ich bezodkladnom operatívnom rozhodnutí. Do tej doby nám zostáva im iba poďakovať za to, že svojich prípadných, perspektívnych zákazníkov direktívne „posielajú“ len na slovenskú poštu a nie priamo do talianskeho Bergama.

Teraz najčítanejšie

Miroslav Janis

Optimisticky a vytrvalo sa pokúšať o to, aby politici a verejne činní ľudia rešpektovali práva občanov, aby niesli "doživotnú" zodpovednosť za svoje činy pri výkone verejných funkcií...