Denník N

Nedotýkajte sa masky, pán premiér!

Tohoročné voľby priniesli dlhoočakávanú zmenu. Nikto však netušil, že Igor Matovič bude postavený do pozície vedenia krajiny v čase, ktorý pripomína „Armagedon“. Som rád, že už premiér Pellegrini nastavil prísne opatrenia a získal nám vzácny čas. Súčasný premiér pokračuje v rozumných opatreniach a bol by som rád, ak by v tejto pozícii vydržal čo najdlhšie. To však bude možné len vtedy, ak si prestane chytať rúško.

Keď som pred dvoma týždňami urobil väčší nákup, aby som znížil frekvenciu návštev obchodných reťazcov, vybavil som sa rúškom a jednorázovými rukavicami. Pripadal som si ako čudák, bol som „first runner“. Jedna z najťažších vecí pri tomto „cvičení“ je zvyknúť si, že sa rukou nesmiem za žiadnych okolností dotknúť rúška. Prípadné mikro-kvapôčky, ktoré by mohli obsahovať vírus, by som si preniesol na rúško, z ktorého by som ich následne spoľahlivo inhaloval. Nie je ľahké zamedziť mimovoľným dotykom tváre, ale je to nanajvýš potrebné.

Počas tlačovej besedy novej vlády k opatreniam proti šíreniu nákazy som si všimol, že pán premiér si rukou niekoľkokrát napravil rúško. Predtým sa rukami dotýkal rečníckeho pultu, a ktovie čoho všetkého. Pán premiér, prosím Vás, cvičte sa v tejto veci. Potrebujeme Vás a bolo by veľmi nemilé, ak by sme o Vás prišli kvôli zlozvyku.

Držme palce (aj na nohách) predstaviteľom novej vlády, najmä premiérovi a ministrom zdravotníctva, financií a hospodárstva. Problémy sa v krátkom čase začnú presúvať zo skôr menovaných na tých po nich. A ešte niečo. Tí, ktorí chceme, sa za nich aj modlime. Boh má moc nad všetkým, veď v ňom žijeme, hýbeme sa a sme.

Buďte zdraví!

Teraz najčítanejšie

Michal Rehák

Človek, manžel, otec, ajťák so zmyslom pre realitu a nie len tú virtuálnu.