Denník N

Pohľad nováčika v NR SR

Ešte len nedávno som absolvoval voľby do Národnej rady, v ktorých som získal vašu podporu a už sme sa v pléne zišli na štyroch rokovaniach, na ktorých prioritne riešime zákony na zmiernenie dopadov krízy v súvislosti s COVID-19. Ako nováčik vo veľkej politike sa každý deň niečo nové naučím, prekonávam prvotný stres pri vystúpeniach a spoznávam možnosti, aké mám na to, aby som čo najviac pomohol obyvateľom našej krajiny. Zistil som, že aj jedna osoba dokáže zmeniť veľa vecí. Mám však skvelých kolegov, máme aktívnych a ľudských ministrov a preto viem, že pre Slovensko ešte veľa urobíme a nebudem v tom sám.

A aká je aktuálna situácia v NR SR?

 

1. Presvedčil som sa o tom, že v najsilnejšej opozičnej strane prebieha súboj Fico vs. Pellegrini.

SMER je rozdelený na dve skupinky. Keď reční Fico, Pellegrini je mimo pléna a naopak, keď reční Pellegrini, nevidíte Fica. Dokonca sa nestretávajú ani na tlačových konferenciách. Zvlášť si tlačovky robí Fico a zvlášť Pellegrini. Vyzerá to tak, že jeden nechce odísť do politického dôchodku zatiaľ čo druhý vidí, že má veľkú šancu ho nahradiť.

2. Matovič zvláda krízu vynikajúco!

Radí sa so skutočnými odborníkmi, akými sú Mistrík a Krčméry, a nie s nejakými obchodnými kamošmi, ktorých spájajú kšeftíky, ako tomu bolo zvykom v minulých vládach. Niektoré opatrenia sú bolestivé, no pre našu koalíciu je zdravie obyvateľov na prvom mieste. Ak sa skutočne chceme z tejto pandémie dostať, musíme masívne testovať, čo sa pomaly napĺňa. Denne sa testuje až šesťnásobne viac, ako za vlády P. Pellegriniho. Plánujú sa aj sprísnené opatrenia počas Veľkej noci a ja som určite ZA.
Ľudia ma denne prosia, aby sa pravidlá sprísnili pretože sa boja o svojich blízkych. O svoje rodiny. Nechcú vidieť svojich rodičov a starých rodičov napojených na dýchacie prístroje, bojovať o život. Stále je smutné, že mnoho Slovákov nedodržuje pravidlá.

 

3. Opozícia len kritizuje, nehľadá riešenia.

Najviac mi je smutno z dnešnej opozície. Práve členovia opozičných klubov si na tejto núdzovej situácii robia len PR. Niekedy mám pocit, že sa z aktuálnej situácie tešia. Opozícia má právo koalíciu upozorňovať na kroky, s ktorými nesúhlasí, ale to, čo predvádza SMER-SD v tejto núdzovej situácii nie je nič iné, ako marketing, spojený s konšpiráciami.
Som presvedčený, že by sme sa v týchto časoch mali spojiť a hľadať konsenzus. To však Fico a jeho družina nedokážu. Stále dúfajú, že Matoviča nahradia a prekazia mu tak pozrieť sa na všetky tie kauzy, ktoré sa so SMERom roky ťahajú. Smiešne vyznieva aj to, že SMER-SD sústavne navrhuje Ľuboša Blahu za predsedu výboru pre Ľudské práva. Okrem COVID-19 tak musíme riešiť aj pravidelné opakovanie volieb predsedov výboru, čo je už naozaj smiešne.
Kotlebovci zasa v rozpravách v rámci COVID-19 zbytočne predĺžujú rokovania a rozprávajú ďaleko od témy. Je tak väčšie riziko, že sa môžeme aj my poslanci NR SR nakaziť koronavírusom. A kto by potom prijímal zákony na zmiernenie dopadov COVID-19?
Občas je naozaj dôležité dať EGO bokom a tvrdo pracovať pre ľudí a nie stále hrať populistické hry. Tie nech si kľudne hrajú až po prekonaní tejto krízy.
Opozícia nemá právo robiť si svoje PR na úkor zdravia obyvateľov.
Preto moje prvé skúsenosti v Národnej rade sú skôr smutné ako veselé. No bojujeme ďalej a nepoľavíme.

 

Teraz najčítanejšie

Tomáš Šudík

Aktívny, mladý človek, aktivista a spoluorganizátor protestov Za slušné Slovensko no hlavne obyčajný človek z východného Slovenska, ktorému záleží na tom, ako bude vyzerať Slovensko zajtra, o rok, o desať rokov a pre ďalšie generácie.. Poslanec NR SR a zároveň študent vysokej školy a poslanec Mestského zastupiteľstva v Humennom. Mojím snom je svojou mladíckou energiou prispieť k ekologickému, modernému a slušnému Slovensku bez korupcie a klientelizmu.