Denník N

„Triáda“ (dieťa, rodič, učiteľ (a žiak). Symbióza zárobku i úžitku – vďaka možnej podpore štátu (eurofondy).

Chápem, že som tak trochu i provokatér. Myslím to i dobre, „láskavo“, …v dobrom… S pochopením. Viem, že v niečom som podobný „typ“ s tým našim premiérom… Preto, za tie roky viem (sebapoznanie – asi ako väčšina sebakritických občanov), viem, že ja by som premiéra robiť nemohol. Odišiel by som včas… S malou hanbou… A teda, v rámci logického sylogizmu, čo z toho vyplýva? Aký je záver z týchto dvoch tvrdení? V logike známej vďaka učeniu … (Aristoteles)? Aká dobrá rada? …Hm? (Verím, že toto je už naozaj na dlhú dobu môj posledný blog…)…Kto vydrží čítať, bude tam i pár dobrých rád….nápadov…

(toto  foto nie je k duálnemu vzdelávaniu…, skôr ukážka dnešnej ilustračnej fotky, ako ukážka i „kreativity“, hľadanie dobrého vhľadu…ako som šiel domov. (#zostaňte  doma….).

Hľadá sa zdravý človek (prvý podnadpis)

Rozhodol som sa, ešte predtým ako sa pôjdem osprchovať – sprcha, ako súčasť hygieny, že spíšem pár myšlienok, aby som nezabudol. Pozerám v kuchyni na knižku, brožúru „Hľadá sa zdravý človek“, ktorú napísal tiež Igor. Igor Bukovský.

„Igora“ bude i teraz na Veľký piatok. Symbol. (meniny)…

Druhá ukážka kreativity (dnešné foto):

Ale, aby som nezabudol, ide o to, že naozaj, je to tak rozumné, a pomáha to k udržiavaniu spoločnosti, jej zdravia, že musí byť za tie storočia vývoja už nejaký mechanizmus, ktorý zabezpečí, že keď je väčšina „chorá“, nevie napr. rozlišovať, či sa nevie rozhodovať, alebo, sa nevie o seba postarať, že sa v záujme prežitia „hľadá zdravý človek“. Táto kniha je inak fajn, veľa vysvetľuje o bunkách, výžive, živote, metabolizme, o všetkom, čo je potrebné k zdravému životu…napr. pohyb na čerstvom vzduchu, slniečko, či možno i práca, rituál, poriadok (vymýšľam si, nemám to ešte dočítané)…

Tretia ukážka kreativity (dnešné foto):

Ale, aby som nezabudol. Chcel som sa dostať k dnešnej skúsenosti. Ako sa mi veci ukázali, ako som sa vďaka tomu, že i inému, mne podobnému, mojej manželke, sa „ukázali“ (veci – v zmysle minulého môjho článku) a máme poznanie…

Štvrtá ukážka kreativity (dnešné foto):

Hľadá sa medvedí cesnak (druhý podnadpis).

Dnes som teda musel vybehnúť do blízkeho lesa. Máme to našťastie v Petržalke cca. 10 min peši od domu. Za účelom zberu medvedieho cesnaku (bude pesto – recept máme) a s cieľom, spríjemniť si to i učením sa žonglovať (tri tenisové loptičky – nikdy nie je neskoro  (andragogika)).

Ale impulz, bol emotívny. V sebe som spoznal pocit hnevu, i frustrácie, …tlak zo spolužitia. (ľúbime Vás, zostaňte doma…)…

A v tom lese, som sa tiež cez mobil pripojil na sociálne siete a pani písala, že sa množia prejavy „lynčovania“ učiteľov, keď si robia s deťmi doma zavretí úlohy, vzdelávanie.

Teda, toto je dôležité z tohto blogu:

Ak teda moje myšlienky o možnosti zriadiť deťom „školy v prírode“ nezaujali (nezaujalo to, či to prípadne nečítal „správny človek“…), tak tu je ešte jedna. Ak rodičia majú byť doma, prečo sa neponúkne v rámci Eurofondov, pre rodičov možnosť, spraviť si „pedagogické minimum“? Ak mám byť teraz ja doma s deťmi, a pritom som finančný sprostredkovateľ, schopný a ochotný robiť i finančné vzdelávanie, prečo za to, že mám učiť deti nedostanem aspoň nejakú odmenu od štátu??? Budeme doma tri mesiace? A potom dva mesiace, ako prázdniny?

Teda, ako to dnes prebiehalo? Prečo som išiel do lesa? Prečo som sa „celoživotne vzdelával“ – učil i žonglovať?

Tu som steda zbieral ten medvedí cesnak. Kto vidí to „a“ („A“ ako „anarchy“? (Punks Not Death))

Celoživotné vzdelávanie (tretí podnadpis).

Ako to teda bolo?

O desiatej sa mala dcéra on line pripojiť na vyučovanie zo základnej školy. Mal som byť teda doma, aby som jej pomohol. Pripojenie vydržalo cca. 3 minúty. Učiteľka to „časovo“ udržala cca. 4 minúty. Potom sa to prerušilo. V tom istom čase som mohol mať z práce, finančný sprostredkovateľ, skype pripojenie o poisťovni, on line uzavretie zmluvy (cestovné poistenie). Teda nič. Práca nula bodov…

To ešte pohoda. Potom však manželka išla spraviť test so synom (základná škola) a tu sa test v cca. piatej otázke prerušil a ukončil. Manželka „vybuchla“. Dalo sa to totiž robiť len raz, a teda technika zlyhala, aj keď mu to vraj išlo.

Keďže ja som ten pokojnejší, schopný ako tak to i popísať, odniesol som si to ja. ..

Išiel som von za účelom zbierania medvedieho cesnaku na pesto…

Keď som sa vrátil, manželka mi pri obede vraví, že s dcérou to vyhodnotili, že som ju provokoval.

Piata  ukážka kreativity (dnešné foto):

A to je už fáza, ktorá i nás (rodičov) i detí, učí  niečomu.

V rámci procesu sebapoznávania a seba rozvoja, andragogika, sme sa dozvedeli, skúsenosť nám umožnila sa naučiť, že to nemusí byť len prejav provokácie. Mohla to byť i forma obrany, úsmev, úsmev vyhodnotený ako provokácia…

Vravím manželke, veď prečo si to učiteľka nevyskúša najskôr s rodičmi? Mohlo to byť napríklad najskôr ako „triedna hodina“.

Mohla učiť rodičov, čo bude učiť, mohla kaučovať, doladiť spoluprácu. Verím tomu, že veľa rodičov, čo sú problém pre učiteľov, lebo nie sú naučení, vzdelaní, sa môžu takto s deťmi vďaka učiteľovi niečo naučiť.

Mohli by dať učitelia (akreditovaní) prípadne i „certifikát“, že niečo s rodičom dosiahli. Učil by rodič, a rodiča učiteľ. Spolupráca ideálna,…

Šiesta ukážka kreativity (dnešné foto):

A siedma ukážka kreativity (dnešné foto):

Teda, keď zjavne to vyzerá tak, že sa vraciame ako štáty k niečomu svojskému, mohli by sme skúsiť i takúto „severskú“ formu štátu. Podobne, ako, tak som si spomenul, Vikingovia mali v rámci komunity, keď sa o niečom mali dohodnúť v tej ich demokracii a podmienka bola, že dovtedy sa nedohodli, kým nemá niekto námietky, že vzadu v zhromaždení mal niekto palicu, a keď stále niekto provokoval, tak ho búchali palicou do hlavy, kým neprestal. Podobne i my, možno, keď sa hľadá ten zdravý človek, mohli by sme to tak robiť, kým sa „niekto“ neupokojí“ (tušíme hádam kto…).

Teda naozaj, čo som sa i ja naučil (ďalší podnadpis) (žonglovanie tu neviem zdieľať),

Ale pár fotiek môžem tu zdieľať, hej:

Tu som sa to učil i zbieral.

Doma skúsil i „smúfy“.

Odšťavil som listy, skúsil glg.

Je to silné, asi to i tlak zvyšuje…. (Ale je to ukážka, že i rodič môže niečo učiť (tu to robím zdarma (aj tie rady v blogoch predtým (Prečo?!!))

/Doma, v rámci domácej výučby, máme v kuchyni i hračky…to teda som si nezostavil ja, na to odšťavenie cesnaku…to dcérka…)

:-)

Dalo by sa i zaliať vodkou, dva týždne nechať pôsobiť a mať tak tinktúru. Denne na rôzne zápaly 15 kvapiek…

Odložil to  (napr. do mrazáku) a dal tam i pár kvapiek tinktúry.

Zvyšok listov môžem do „nekvaseného chleba“ (recept si nechám pre seba).

Ak budem mať tú akreditáciu, rád….

Teda, ukázal som teraz i „kreativitu“.

Spísal som i pár zásad tzv. „nenásilnej komunikácie“. (To je tá fáza popisu pocitov, hľadanie zdrojov na riešenie situácie (keď prebehla „fáza“ pochopenia „druhého“ (…mne podobného, ktorý tiež vnímal podobné „veci“, stavy, situácie, ako ja…)

Okrem toho, že som finančný sprostredkovateľ, máme i to OZ Presadíme, tieto veci, v rámci osobnostného rozvoja tam radi budeme rozvíjať tiež.Môžeme mať priestor i vo Vašej prevádzke, Môžeme tam mať tlačiateň i stolík v rámci „konzultácie“.

Budovať schopnú komunitu, priateľstvá, dôveru „zdola“.

Teda, viem si predstaviť, že učiteľ by sa živil i ako finančný sprostredkovateľ, i kauč …a rodič ako učiteľ. Jeden by bol doma, druhý „riskoval“ v práci a rodiča doma (raz) by nahradil možno robot v jeho práci. A tak, je to tu dosť dlhé…hlavu hore! ????

 

Teraz najčítanejšie