Denník N

Pestrý podcast #2 – obmedzovanie práv a slobôd v čase krízy (Maďarsko ako odstrašujúci príklad?)

Pripravili sme si pre vás druhú epizódu nášho Pestrého podcastu, v ktorom sme sa zamerali na aktuálnu tému – obmedzovanie práv a slobôd v čase krízy.

Aby sme vám sprostredkovali, čo najlepšie informácie, prizvali sme si aj hostí, ktorých považujeme za najpovolanejších v téme, ktorej sme sa venovali.

Michal Šimečka, ktorý je spravodajcom Európskeho parlamentu pre právny štát a demokraciu nám priblížil svoj pohľad na situáciu v Maďarsku a možnosti, ktoré má Európska únia voči štátu, ktorý sa odkláňa od hodnôt, na ktorých Európska únia stojí.

Christián Havlíček, ktorý sa dlhé roky venuje podpore a pomoci transrodovým ľuďom na Slovensku, nám v nadväznosti na iniciatívu Orbánovej vlády smerujúcej k potlačeniu práv transrodových ľudí sprostredkoval svoje vnímanie situácie u našich južných susedov, ale aj situáciu transrodových ľudí na Slovensku.

Druhú epizódu si môžete vypočuť tu: SoundCloud, Spotify, Apple Podcasts.

Teraz najčítanejšie

Lucia Plaváková

Som advokátka, ľudskoprávna aktivistka a matka. Som členkou predsedníctva Progresívneho Slovenska. V Progresívnom Slovensku som našla ľudí, s ktorými zdieľam víziu Slovenska, ktoré je modernou krajinou férovou ku všetkým a v ktorej má každý šancu na dôstojný život. Som zakladajúcou členkou OZ Dúhové rodiny. Pre LGBTI ľudí poskytujem bezplatné právne poradenstvo v inPoradni. V parlamentných voľbách 2020 som kandidovala pod č. 28 na kandidátke PS/Spolu.