Denník N

#2 Marketingové psycho(ne)logické okienko – Milujme príbehy

Poznáte ten vtip, v ktorom Joe Mrkvička vysvetľuje svojmu nosičovi golfových palíc ako zbohatol? ,,Vieš, keď som bol v tvojom veku bol som taký chudobný, že som mal len 50 centov, za ktoré som si kúpil jedno jabĺčko. To som čistil tak dlho, až kým sa celé nelesklo a preto som ho dokázal predať za dolár. Za dolár som si kúpil dve jabĺčka, ktoré som čistil a následne ich predal za dva doláre. A potom…!” ,,Potom ste kúpili štyri jabĺčka?”Spýtal sa nosič. ,,Nie, potom zomrel v Amerike strýko a zdedil som štyri milióny.” Povedal Joe Mrkvička.

Nejde tu o vtip, ale skôr o ilustráciu príbehu, resp. jeho prvej polky, ktorá je tak dobre čitateľná a počúvateľná. Niekto sa z nuly vyšplhal hore. Je to nielenže obdivuhodné a určite si to zaslúži rešpekt, ale hlavne sa to dobre predáva. Dáva to nádej každému z nás (kto nemá bohatého strýka v Amerike so zvýšenou teplotou), že to môže dokázať aj on/ona.

Žiaľ občas sa prikrášľuje realita, aby to proste vyzeralo dobre. Dokonca niekedy sa vytvárajú fiktívne postavy, len aby sa vzbudili EMÓCIE a EMPATIA.

Ľudia od detstva milujú príbehy. A čo milujú ľudia s tým marketing pracuje.

Priatelia, užívajte si príbehy a berte si z nich inšpiráciu( a poprípade aj nejaký ten produkt alebo službičku).

Teraz najčítanejšie

Jozef Ulrich

Jozef Ulrich

Všetky informácie o mne nájdete na: mojej osobnej webstránke: www.ulrich.sk LinkedIn účte: http://linkedin.com/in/jozef-ulrich FB stránke: https://www.facebook.com/ulrich.sk/?ref=bookmarks