Denník N

Májové potulky Hornou Oravou

157,9 km za 6 dní nie je ani príliš veľa ani málo.
6 dní po sebe kráčať v priemere viac ako 4 hodiny, nie je tiež príliš veľa ani málo.

Môj pôvodným plán na tieto dni bol však iný. Dnes som mal finišovať prechod Devín – Oravská Polhora, no z objektívnych príčin som to zmenil.
A myslím, že to vôbec nebolo zlé rozhodnutie.
Počas týchto potuliek sám so sebou a s prírodou v tomto kraji som spoznal nové chodníčky a zákutia okolia Oravskej Lesnej, obce kde mám „víkendovú“ chalupu.
Zas som sa utvrdil, že naša krajina má (ešte stále nie úplne zdevastovanú) nádhernú prírodu a dobrých, charakterných ľudí, ktorí prevládajú nad tými pokrivenými.
Vyvetral som si týmto hlavu, dal trochu do tela, a opäť sa utvrdil v tom klasickom, že „nádej umiera posledná“.
Ľudstvo sa už „vylízalo“ z oveľa horších situácií.
Dostaneme sa aj z tejto.
Ako lepší, úprimnejší, pokornejší a krásnejší ĽUDIA.
A to nie je málo, to je veľa.
DRŽME SA…

Teraz najčítanejšie

Miroslav Benian

Narodil som sa a 18 rokov žil na sídlisku Medvedzie na Orave. Po ukončení vysokoškolského štúdia a krátkom pracovnom pôsobení v Trnave som sa opäť vrátil na Oravu do Lokce. Vyštudoval som jadrovú energetiku, ale už viac ako 17 rokov sa živím ako prekladateľ technických textov. Som spoluzakladateľ a predseda občianskeho združenia Beskydy bez hraníc, o.z., správca neinvestičného fondu ORAVSKÉ SRDCIA n.f., spoluzakladateľ občianskej iniciatívy Lokca budúcnosti a bol som jeden z organizátorov zhromaždení za Slušné Slovensko v Námestove. V rokoch 2018 - 2020 som bol nezávislým poslanom obecného zastupiteľstva v Lokci. Od septembra 2022 som dobrovoľným chatárom v Útulni pod Magurkou.