Denník N

S čím (ne)začať, ak chceš podnikať?

Startup Academy #11. Mojou snahou je ti zrozumiteľne predstaviť koncept vlastného podnikania, ktorý ti v dobe „po“ pandémii môže pomôcť postaviť sa na vlastné nohy. A to doslova.

-1 a ½ minúty čitania-

Tieto blogy píšem v časoch pandémie, boja s Covidom 19 (Jar, 2020). Následná panika a  paralýza ekonomiky obnažila finančnú kondíciu slovenských domácností. Ak vydržíš, ponúknem ti dôvody, prečo sa nad možnosťou podnikať aspoň zamyslieť a aj to, ako na to od A až po Z.

Základné rozdelenie divízií podnikania – Front Office, Marketing, Sales, Back office

Ak si sa rozhodol zamyslieť nad vlastným businessom, relevantná otázka je, že čím teda začať. Logom, stránkou, založením Facebooku, kúpou lepšieho PC, prenájmom priestorov, všetkým naraz?

Každý podnik, organizácia, veľká či malá firma, živnostník, smeruje svoju operatívu do 4. základných častí (divízií).

  • Front office – Front to je tá prvá vec, s ktorou príde tvoj klient/zákazník do kontaktu. To je napr. tvoja kancelária, predajňa, ak budeš pôsobiť v digitále, tak to môže byť tvoja web stránka.
  • Marketing – To je tvoja prezentácia, vizuálna identita, propagácia cez komunikačné kanály, reklama, PR, atď.
  • Sales – To je priamo predaj tvojich služieb a tovarov, to sú stretnutia, emaily, telefonáty, transakcie, prezentácie.
  • Back office – je výroba, to kde vyrábaš/finišuješ/dodávaš,  svoju službu, alebo produkt, to je to s čím zákazník väčšinou neprichádza do kontaktu, to čo nevidí, že stojí za „výrobou“ tvojej služby, alebo tovaru.

Aby si na svojej ceste k vlastnému (fungujúcemu) businessu nezablúdil a ak chceš, aby tvoje podnikanie dávalo zmysel už od začiatku, vyššie spomenuté 4 divízie sú dopredu vychodeným chodníkom, do ktorých si porozdeľuj všetky svoje činnosti a jednu po druhej vylepšuj.

S ambicióznymi ľudmi a nie len o podnikaní, sa zhováram aj v podcaste Krok vpred.

Teraz najčítanejšie

Roman Hutira

Verím, že každý z nás je strojcom svojho štastia. Sami si vieme ovplyvniť vlastný osud a tým ďalej pomôcť druhým.