Denník N

Nesrovnalová aktivita môže Bratislave poškodiť

„Kto chce prestať hrať, nech sa nehrá. A ten kto chce hrať si nájde vždy priestor a cestu.“ Je to podobne ako s drogami.

Len niekoľko dní dozadu som v Auparku stretla dvoch mladíkov, ktorí zbierali podpisy pod petíciu za zrušenie hazardu. Ide o jednu z mála aktivít, ktorú som považovala za správnu z tých ktorých náš primátor už realizuje.

Samozrejme som ju podpísala, však dobrú vec treba podporiť. Prekvapenie však prišlo k momente, keď mi chalan ozrejmil, že ich už zbierajú 2hodiny a s mojím podpisom išlo o necelý hárok. Neviem akým spôsobom zbierali, ale keďže som nebola jediná podpísaná, museli prechádzajúcich ľudí osloviť viac.

Na otázku prečo sa ich tam podpísalo iba toľko málo som dostala prekvapujúcu odpoveď. Že vraj sa ľudia k tomu nestavajú až tak pozitívne ako tomu komunálni politici prorokovali. Mladí to nepodpíšu, pretože herne sú jediným miestom, kde vždy môžu ísť piť, keď v iných prevádzkach padne záverečná. Starší ľudia zas nevidia dôvod: „Kto chce prestať hrať, nech sa nehrá. A ten kto chce hrať si nájde vždy priestor a cestu.“ Je to podobne ako s drogami. Neraz sa ma na ulici niekto spýta či nemám trávu. Akože, toto je podľa mňa o dosť väčší problém. Pán primátor spolu so starostami mestských častí a poslancami zatvárajú oči pred reálnymi (nelegálnymi) problémami, ktoré ohrozujú našu spoločnosť. Zrušenie herní pripraví niekoľko stoviek až tisíc ľudí o zamestnanie, mesto príde o 4,5 milióna eur a niektorí pohodový ľudia prídu o možnosť si len tak oddýchnuť si a zahrať nejakú tu hru, ktorá (ako niektorí tvrdia) nikoho nezabije. To keď si niekto po dlhom dni skočí na pivo je automaticky alkoholik? Asi áno, pretože ten čo vstúpi do herne sa stáva gamblerom, alebo inak nepríjemným človekom pre spoločnosť.

Predsudky sú smutné. Veď žijeme v 21. Storočí. Úprimne musím za seba povedať, že jediné čo mi na herniach vadí je to strašné osvetlenie, ktoré vidieť už z veľkej diaľky. Inak nič tak výrazne. Krčmy produkujú viac nebezpečných ľudí ako herne. Zakážme tie! Ešte som nepočula, že by niekoho zastavili podgurážení ľudia a pýtali si peniaze do automatu. Keď už tak, tak na drogy. Ako vie mesto tolerovať takéto živly?
Iniciatívy za zrušenie herní je v každom prípade nevýhodná i pre mesto a tým pádom na to doplatia jeho občania. V storočí ktorom by sa mali brať do úvahy všetky pre a proti sa miesto diskusií vedie nedomyslené konania, ktoré nás iba potupia. Vedenie mesta šetrí všade kde sa dá a nijakým spôsobom mu to nevychádza. A na kom samozrejme šetrí, no predsa na tých čo sa nemôžu brániť. Dôchodcovia a invalidi majú trpieť na základe osobných rozhodnutí?

Verím, že pán primátor spraví viac prospešných vecí. Napríklad peniaze z herní by sa dali využiť na okrášlenie mesta, ako nám to teraz predviedol Nesrovnal na Michalskej bráne. Ale nejde len o peniaze. Ide aj zamestnancov, ktorí prídu o miesta a tým pádom nebudú môcť platiť mestu dane. Miesto herní sa vybudujú krčmy. Naozaj skvelé! A kto vie aké živly pribudnú do týchto krčiem.

Teraz najčítanejšie