O „bábike z Dráčika“
Michal Havran čelí trestnému stíhaniu lebo okrem iného napísal o soške, s ktorou žakovský farár Marián Kuffa chodil v sprievode Milana Mazureka po parlamente, že je to „bábika z Dráčika.“ Svojim typicky ostrým perom napísal aj iné veci, ale mňa zaujala práve táto.
Nechcem sa dotknúť citov veriacich katolíkov, ktorých oslovujú skôr ľudové, folklórne prejavy zbožnosti. Ani vyjadrovať sa neúctivo o predmetoch, ktoré sú objektom ich úcty. Nedá mi však nepovedať, že aj keď protestanti nemajú v kostoloch sochy či sošky svätých a svätým sa neklaňajú, dokážu sa skloniť pred krásou a silou ich umeleckého zobrazenia. Michelangelova Pieta, svätý Peter Arnolfa di Cambio, Donatellove sochy svätého Jána, Marka a Juraja, Berniniho extáza svätej Terézie, Raffaelove či Murilove Madony, Zvestovanie Fra Angelica či Leonarda da Vinci, alebo jeho Madona v skalách, sú ale niečo iné ako lacná gýčová soška z púte.
A Michal Havran má pravdu keď píše: „takéto zobrazenie duchovných entít sa podobá na vieru zaostalých pohanských kmeňov z čias sťahovania národov, a nie na kresťanstvo, ktoré formovalo túto civilizáciu.“
Stačí porovnať Michelangelovu Pietu so soškou, ktorú mal v parlamente Marián Kuffa a ďalšie slová sú zbytočné. A na základe toho mi nepripadá nepatričné ak Havran porovnáva kresťanstvo, ktoré formovalo európsku civilizáciu s atrofovanou, karikatúrnou podobou Kuffovho zápecníckeho, apokalyptického pseudokresťanstva.
V prípade „bábiky z Dráčika,“ ako sošku jezuliatka nazval Havran, je tu jedna zaujímavosť. Soška, ktorá snáď má byť nie veľmi vydarenou napodobeninou známeho Pražského Jezuliatka, totiž nepochádza z kostola či iného sakrálneho objektu, ale je majetkom Kuffovej známej z Kotlebovho košiara. Tá neodolala a pochválila sa jeho vlastníctvom: „Moje slávne Jezuliatko, ktoré bolo v Parlamente a zdvihlo mnohým tlak.“
JUDr. Lucia Žužová, ktorá je onou majiteľkou, je očividne dobrou známou nielen Mariána Kuffu, ale aj ďalšieho Mariána, tentoraz Kotlebu. Bývalého vodcu Slovenskej pospolitosti, bývalého predsedu Najvyššším súdom rozpustenej strany Slovenská pospolitosť – Národná strana a súčasného, trestne stíhaného predsedu strany Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko.
Lucia Žužová je bývalá súdna exekútorka, ktorej minister Daniel Lipšic pre údajné zneužitie právomoci pozastavil funkciu. V roku 2017 bola na vlastnú žiadosť z funkcie odvolaná.
V minulom volebnom období bola asistentkou Stanislava Mizíka a neskôr Natálie Grausovej.
V komunálnych voľbách v roku 2014 Žužová neúspešne kandidovala za stranu Antona Seleckého Magnificat Slovakia za starostku v obci Staré.
Pri tejto príležitosti nezaškodí si pripomenúť kto je Anton Selecký a jeho Magnificat.
V roku 2019 Lucia Žužová neúspešne kandidovala „Za Boha, za život, za tradičnú rodinu, za Slovensko!“ a za ĽSNS do Európskeho parlamentu.
A v roku 2020 rovnako neúspešne do Národnej rady SR.
Medzi jej ciele patrilo aj to čo najviac máta Mariána Kuffu: „Zastavenie šíriacej sa gender ideológie a pseudopráv LGBT:“
Lucia Žužová si očividne váži Tisa aj Kotlebu.
Aj českého extrémistu, predsedu Dělnické strany sociální spravedlnosti, Tomáša Vandasa.
Menej už SNP.
Kotlebovej ĽSNS je však už roky verná.
Keďže ide v prvom rade o žakovského farára Mariána Kuffu, nemali by sme zabudnúť ani na jeho sprievodcu po rokovacej sále Národnej rady, Milana Mazureka. Ten totiž okrem toho, že vyjadril túžbu obcovať s Alahom a svojim vulgárnym revom vyprovokoval útok na moslimské ženy a malé deti, dňa 15.2.2011 oficiálne vystúpil z rímskokatolíckej cirkvi.
A dokonca sa vyjadril aj takto: „kresťanstvo považujem za príčinu väčšiny zla v Európe a kresťanstvo nepovažujem za európske.“
Ak si to zosumarizujeme, Marián Kuffa, roky beztrestne šíriaci nenávisť k sexuálnym menšinám sa pohyboval v Národnej rade s gýčovou soškou patriacou členke extrémistickej strany, ktorej predseda je momentálne stíhaný kvôli používaniu neonacistických symbolov v spoločnosti rasistu odsúdeného Najvyšším súdom SR, ktorý vystúpil z cirkvi. Ale stíhaný kvôli kritike Mariána Kuffu je Michal Havran za „prečin hanobenia národa, rasy a presvedčenia a tiež za prečin ohovárania.“ Nemôžem si nepoložiť naliehavo sa núkajúcu otázku. Kto poškodzuje kresťanstvo a veriacich v očiach spoločnosti viac, farár Kuffa, alebo teológ Havran? Na túto otázku nech si odpovie každý sám. Mne súčasná situácia totiž niečo pripomína.