Prečo by nepomohol detektor vo Vrútkach a iné nezmysly
Keď som pár dní spätne zapol net a išiel na sociálne siete, ešte som netušil, aké nezmysly tam nájdem o tom, čo sa malo urobiť.
Toto bola moja najobľúbenejšia perlička, ktorú som videl.
Bezpečnostný rám
Alebo laicky, detektor, je zariadenie, ktoré zisťuje možnú prítomnosť KOVOVEJ zbrane.
Čo je problém s týmto zariadením je to, že samo o sebe nič nerieši. Vždy ešte k nemu totiž potrebujete SBS-ku, lebo inak vám je rovnako nanič ako mať guľu na dverách školy, kde vám tak ako tak otvoria ak zabzučíte.
Pýtate sa – no čo, tak bude aj SBS, ja to zaplatím…ale tu sa otvára ďalší problém.
Kde tých ľudí, ktorí tú prácu sú schopní robiť, zoženiete a či vám niekde inde nebudú chýbať.
Prvá otázka znie, že ich musíte vybrať, preveriť ich minulosť, vycvičiť, platiť, vytvoriť metodiku práce a pravidelne trénovať.
Čo to znamená je to, že ich nebudete mať zo dňa na deň a že by ich bolo potrebných viac než dnes, a tým pádom by boli ešte drahší.
Druhá otázka vám vytvára ešte väčší problém – už teraz je kvalitných ľudí v bezpečnostných zložkách štátu menej ako by malo byť a čosi takéto by tento problém ešte zväčšilo.
A čo je najdôležitejšie – pritom, aký bol útočník agresívny, aj vytrénovaná SBS by s ním mala problém.
Nevraviac o tom, že vtláčať ľudom do hlavy, že neopodstatnená, neprimeraná kontrola je niečo normálne a budovať v nich paranoju, nie je nikdy dobrý nápad.
Čo by pomohlo?
Rôzni bezpečnostní analytici predkladajú svoje názory a buď hovoria veci, ktoré formálne dávno sú a každý na ne kašle, alebo sú šialené, a dobré nápady zapadnú v prach.
Jedným z takých nápadov by mohol byť aj tento: Prečo neupraviť pravidlá tak, aby mohli ľudia z PZ robiť priamo na školách telocvikárov alebo vyučovať občiansku náuku v tej časti ktorá sa týka fungovania občana v štáte napr. ako sa vypisuje sťažnosť atď.?
Pomohlo by im to k dôchodku, nariedili by prefeminizované školstvo, robili by v podstate bezplatnú ochranku a propagáciu pre zložku, z ktorej pochádzajú, či drogovú prevenciu.
Tiež by mohli robiť vedúcich krúžkov, kde by sa mohli zhromažďovať ľudia, ktorí by inak skončili u Slovenských Brancov a podobných pofidérnych organizácií.
Na tejto jednoduchej platforme, ktorá môže vzniknúť na mnoho spôsobov, sa dá stavať viac ako len ilúzia bezpečia, ale aj čosi, čo má spoločenskú hodnotu.
Ale nič z toho nemá význam riešiť, pokiaľ obsah slovenského školstva nedostaneme do 21-vého storočia.