Chápanie množín, prieniky inštitúcií, záujmových skupín a občianskych združení – v rámci participácie …a tí iní.
Chápanie množín. Kde je prienik? Kde sú zdroje participácie? Kto a čo tvori verejný priestor? Či kultúru – udržateľnú, reprodukovateľnú…život zmysluplný… Kto tvorí zmeny, ktoré sa uskutočňujú tak či onak, podľa toho, koľkí a či sme pasívni, a koľkí zas naopak… Pár fotiek na záver z atmosféry miesta (MHD Farského) i z vystavy v galérií Kontajnej (i reštaurácia), a pár návrhov detí na verejný priestor zo súťaže Navrhni, nakresli, vyjadri sa (OZ Presadíme 2017), kde mali premýšľať deti nad využitím recyklovateľných materiálov. Súčasť projektu, ktorý nezískal podporu, lebo bol nezrozumiteľný, bola i časť, kde sme chceli realizovať jednu takú sochu z recyklovaného materiálu a vystaviť ju vo verejnom priestore Petržalky. Okrem iného… Teda i argument, veď vy si hľadajte i financie i ľudí, my len prispejeme, keď vlastne všetky subjekty, ktoré sú v hre, majú podobné ciele činnosti, je tak trochu mimo logiky. Ak teda ide o spoločné dielo, spoločný cieľ… O dobro v spoločnosti, jej zvyšovanie… (Ak ten text nie veľmi súvisí, je to trochu pospájané z textov na FB, to je možno dôvod, je to len pár zamyslení, bez patentu na pravdu, možno na inšpiráciu…). Teda pozrime si v zriadovacich listinach institucii, v etickych kodexoch skol, verejnych institucii, v stanovach obcianskych zdruzeni, v zakonoch o zriadeni statnych institucii, co sa pise zvycajne na uvod, pozrime sa, ako sa to naplna a ci je dovod, preco nemozu spolocne na niecom robit – v zaujme spolcnosti, verejneho priestoru…