Denník N

Malá tehotná prostitútka

Košičania dobre poznajú roh ulice pri staničnej pošte. Kupuje sa tam mäso. Mladé, živé, dvojnohé.

Jeden z mojich balíkov zablúdil na poštu pri vlakovej stanici. Pekná prechádzka popri Mestskom parku. Nič sa nedeje, len jedna otravná spomienka blysne hlavou. Ako som tam išla pred rokmi a zastala na prechode. V tej chvíli ku mne prifrčalo auto, okienko išlo dole. Netušila som prečo. Potom nám obom v sekunde došlo. Ja som zozelenela od hnevu, od hnevu blednem, on dupol na plyn a ušiel, asi ma spoznal. Myslel si, že som na štrichu, kým si lepšie nepozrel šaty a tvár. Vlasy mám tmavé. Tak, ako dievčatá, ktoré tam postávajú celé tie dlhé roky.

Tentoraz to bolo ešte horšie ako inokedy. Vždy sú veľmi mladé, oči sú dve mŕtve tmavé diery, ale ústa červené. Sú pekné, navlečené v tesných šatočkách. V jednom z áut pri pošte sedí pasák a sleduje, či dievča nastúpi do auta, ktoré je tak rýchle, že sotva stačí otvoriť a zatvoriť dvere. Veď na pošte je cvrkot a čo keby ho zbadala nejaká kamarátka jeho dobrej manželky, ktorá večer namiesto ruže dostane na výber herpes, trichomoniázu, chlamýdie, hepatitídu, rakovinu krčka maternice, veď vieme, že život je ako bonboniéra. Nikdy nevieš, čo si z nej vytiahneš, vravel Forrest Gump. Jeho mama vravela.

Späť k pretrhnutej niti. Prečo to bolo horšie ako inokedy? Bola tehotná. To bolo tak zdrvujúce, že som si skoro sadla. Žaba pod osemnásť, približne v piatom mesiaci, v minišatách a na čakačke. Tá predstava, ako do dieťaťa s dieťaťom v bruchu … svet bol zrazu úplne svinské miesto. Neurobila som nič. Čo som mala urobiť, aké boli možnosti?

Ak ju oslovím, povie mi, že sa prechádza, nech odpálim.

Ak budem neodbytná, vybehne na mňa jej čávo,  možno jej krátkoživotná láska, pre ktorého tie lóve zarába a ja mám zakázané kontaktné športy. Zdravotné dôvody.

Zavolám políciu? Oznámim im novinku, že pri stanici sú prostitútky? Nabehne zelené komando? A čo? Urobia jej výter?

Fantazírujem, zasa raz zelená od jedu. Veľký foťák, s teleskopom, zábery tvárí pánov klientov. Tí ma zaujímajú viac, ako pasák, lebo však žijeme v trhovom hospodárstve, keby nebol dopyt, poslali by ju do Anglicka jahody zbierať. Všetky tie tváre na internet. Nástenka košických perverzníkov.

Toto by bola práca pre investigatívcov. takých skutočných, čo sa neboja zašpiniť. Seba zašpiniť. Pri nepríjemnej a ťažkej práci.

Ba čo bude s tým dieťaťom. Už je pozde, už sa musí narodiť. Spadá jeho život, počatý niekde na kapote, do plánu ochrany nenarodených? Kto chránil jeho matku?

Čo bude s tými dvoma deťmi.

Teraz najčítanejšie

Beata Grünmannová

Biologička, prekladateľka, publicistka,scenáristka, kolážistka, dlho vydatá, bezdetná, neprimerane ironizujúca, snaží sa dívať na svet srdcom, ale je krátkozraká. Žije s manželom a štrikovaným medveďom Hónigom v Košiciach, staromestský kaviarenský typ, špecializácia introvert.