Denník N

Priateľovi

Ilustrácia: Fedor Pichanič
Ilustrácia: Fedor Pichanič

Báseň príležitostná

Bolo to už dávno,
pred mnohými pred rokmi,
mal som kamaráta,
chodil so mnou do škôlky.
Od jari do jari
spolu sme sa hrali.
Mal som ho fakt veľmi rád,
bol mi takmer ako brat.

Moje bolo jeho,
všetko bolo spoločné.
Hokejka či lopta
aj poháre ovocné.
Vždy som mu raz-dva dal,
o čo ma požiadal.
Autíčka aj trojkolky,
nerobil som okolky.

Raz som mu požičal
celkom nový bicykel.
Hneď naňho vysadol
a chytil sa riadidiel.
Čakal som celý deň,
viac som ho nevidel.
Tak som si tam na dvore
vravel v bratskej pokore:
S takým priateľom
nechýba mi bicykel!

Stalo sa to vlani
pred jediným pred rokom.
Stretol som ho zasa,
dali sme pív niekoľko.
Po celom chotári
sme sa pomotali.
Potom som ho akurát
pozval ku nám na privát.

Tam som mu predstavil
svoju krásnu manželku.
Chytil ju za ruku,
vydal sa s ňou na prieskum.
Márne tu v priváte
na správy prijaté
čakám. Plný pokory
v bratskej láske hovorím:
S takým priateľom
nechýba mi nepriateľ!

https://soundcloud.com/vladoleksa/priatelovi

Teraz najčítanejšie