Denník N

V právach LGBTI ľudí Čierna Hora predbehla Slovensko

Pestré správy týkajúce sa práv LGBTI ľudí, iných menšín, či znevýhodnených skupín, rodovej rovnosti, právneho a sekulárneho štátu a ľudských práv.

Ondrejom Prostredníkom sme si pripravili nový formát nášho podcastu, ktorý budeme prinášať popri rozhovoroch a špeciáloch na konkrétne témy. Nazvali sme ho Pestré správy a budeme v ňom pravidelne prinášať správy zo sveta aj zo Slovenska. Budú to najmä správy týkajúce sa práv LGBTI ľudí, iných menšín, či znevýhodnených skupín, rodovej rovnosti, právneho a sekulárneho štátu a ľudských práv. Pokúsime sa vždy uviesť jednotlivé správy aj do širšieho kontextu a pridať náš komentár.

V prvej časti sa dozviete:

1. Radikálny konzervatívec na čele Inštitútu výskumu rodiny a práce
2. Dve dobré správy pre LGBTI ľudí v Čiernej Hore a Gabone
3. Hrozivé čísla o sexuálnom násilí na deťoch
4. Dôsledky korona krízy na životy migrantov a ich rodín

V druhej časti sa dozviete:

1. Protest proti obmedzeniu reprodukčných práv
2. Rasistická odozva na hnutie Black Lives Matter
3. Tri dobré správy pre LGBTI ľudí v Škótsku, Holandsku a v Lotyšsku
4. Nemecko čaká diskusia o eutanázii

Počúvajte prostredníctvom SoundCloud, Spotify, Apple Podcasts alebo na stránke www.pestrypodcast.sk

Sledovať ma môžete na Facebooku alebo Instagrame.

Teraz najčítanejšie

Lucia Plaváková

Som advokátka, ľudskoprávna aktivistka a matka. Som členkou predsedníctva Progresívneho Slovenska. V Progresívnom Slovensku som našla ľudí, s ktorými zdieľam víziu Slovenska, ktoré je modernou krajinou férovou ku všetkým a v ktorej má každý šancu na dôstojný život. Som zakladajúcou členkou OZ Dúhové rodiny. Pre LGBTI ľudí poskytujem bezplatné právne poradenstvo v inPoradni. V parlamentných voľbách 2020 som kandidovala pod č. 28 na kandidátke PS/Spolu.