Úsmev je tá najzvodnejšia krivka na mužskom tele

Zdá sa vám, že je táto veta absurdná alebo smiešna? To je len malá ukážka zo série reklamných sloganov, ktoré sprevádzajú prvú vitamínovú vodu Diva’s, určenú pre mužov.
Úprimne povedané, nečakal som to. Tešil som sa, že sme sa so zakladateľom značky DIVAS drink INTERNATIONAL Petrom Tarnóczym dohodli na spolupráci. Páčilo sa mi ako nastavil slovenskú značku na svetové štandardy a bavilo ma tvoriť komunikačnú stratégiu pre značku, ktorá sa rozhodla ponúkať produkty, ktoré by pokojne mohli byť unisex viac-menej len ženám. No a potom prišlo zadanie na prvú kampaň a bum – voda pre mužov!
Som si hovoril, že ideálne by bolo najprv sa povenovať pôvodnému nápadu – vyhraneniu sa voči konkurentom značkou pre ženy. Ale ako veď vieme, nič nie je ideálne a som už rokmi vycvičený flexibilne reagovať a niekedy robiť “z nevýhody výhodu” – nakoniec je to aj jedna z kreatívnych metód, ktorú vyučujem na workshopoch.
Ženské sekcie
Tak sme sa pozreli na podstatu toho zadania: drinky Diva’s desaťročie vytvárajú svet, ktorý je určený prioritne ženám. A teraz si “všimli” mužov a urobili teda jeden produkt aj pre nich. Zrazu mi to pripomínalo ten “normálny” svet, v ktorom sa pod termínom “všetci” myslia prioritne muži. Na poslednej strane pracovnej zmluvy sa podpisuje vždy “zamestnanec”, aj keď je to žena, no a potom sa pre ženy (ak si ich niekto všimne) urobia špeciálne sekcie v médiách, romány sú pre všetkých alebo sú potom “ženské” a keď sa jedna z mála výhod určená ženám nazýva “materská” diskutujeme o tom, či to nediskriminuje otcov…

Ako zobrazujeme ženy a hovoríme k nim
No a potom tu je ešte jeden veľký balík tém súvisiacich z tým, ako zobrazujeme ženy v časopisoch, reklamách, ako hovoríme o ich kráse, stávajú sa dekoratívnymi prvkami niekedy len torzami bez hlavy. A pomaly to považujeme za samozrejmosť. Veľmi pekne tento paradox ilustrovala kampaň značky biznis módy pre ženy keď obrátila úlohy – mužské telá použila ako dekoráciu v kampani propagujúcej dámske kostými. Samozrejme, je to obdobne sexistické ako keď sa polonahá deva šúcha o karbobrúsku. Zdá sa však, že takto “otočené role” žien a mužov dokážu (asi najmä mužom) zmeniť uhol pohľadu na veci, ktoré sme už považovali pomaly za samozrejmé. A tento “heck” sme použili v kampani, ktorá uvádzala prvý Divas’s drink pre mužov.

Stvorení na to, aby boli milovaní
Tie najväčšie klišé, motivačné citáty či lichôtky sprevádzané image-bankovými fotkami mužov sa stali základom kampane. Komunikácia produktu Power for Men preto obsahovala sériu parádnych vizuálov, samozrejme vždy doplnených o produktové info s odkazom na nový eshop divasdrink.com.

Tak ako značka určená pre ženy zrazu otočila a priniesla niečo pre mužov, my sme v kampani obrátili pohľad na mužov v reklame – hovoríme k nim spôsobom, ako sa bežne hovorí o ženách a k ženám. Ideu kampane v tomto videu vysvetľuje Lucia Tarnóczy, CEO DIVAS drink INTERNATIONAL:
No a napokon, prístup spoločnosti k rešpektovaniu individuality dokazuje aj rôznorodosť účinku ich produktov. Tak na záver si dajme reklamné okienko: Diva’s drinky podporujú imunitu, zlepšujú stav pokožky, nabíjajú energiou, alebo naopak, upokojujú. Najnovší prírastok Diva’s for Men obsahuje okrem prírodného kofeínu unikátny multiminerálny komplex aquamín 74 s bioaktívnym vápnikom, horčíkom a ďalšími 72 stopovými prvkami.

Účinné látky sa postarajú o zdravie kostí, kĺbov, svalstva a tráviaceho traktu a zároveň bojujú proti zápalom. Toto všetko je zaliate osviežujúcou príchuťou mandarínky a guavy.

A samozrejme, Diva’s for Men si môžu pokojne vychutnať aj ženy, ak si ho objednajú napríklad na www.divasdrink.com.
Ak vás zaujímajú dobré (alebo aj zlé) reklamy zo sveta či Slovenska, pridajte sa do mojej skupiny Pán Slovák vie čo-to o reklame a neváha vás to naučiť na Facebooku. A/alebo si pozrite aj moje straršie blogposty na tému komunikácie a reklamy (klik na obrázok úplne dole).
