Denník N

Začnime učiť študentov veci robiť, nie si ich pamätať!

Jednoduchý rozdiel medzi štúdiom na univerzite u nás a v zahraničí, je fakticky ako rozdiel medzi učením sa kuchárskych kníh naspamäť a schopnosťou uvariť chutné jedlo.

Memorovanie informácií je už históriou a budúcnosť patrí schopnosťou použiť konkrétne znalosti (nie informácie). Žiaľ na Slovensku, nie sme ani vo fáze pochopenia faktu, že nastáva dramatický rozchod medzi tým, čo univerzita ponúka a medzi tým, čo jej užívateľ (študent) v reálnom svete potrebuje.
Vzdelávanie musí byť v priamom vzťahu s tým, čo je potrebné pre hodnotu pridávajúcu sféru – ekonomika.
  • Prenesene a zjednodušene: ak na našich univerzitách stále učíme formou memorovania „kuchárske recepty“, tak v zahraničí ťa cez metódu tzv. Problem Based Learning, naučia „ako variť“ (pridávať hodnotu).
  • Stojíme na prahu kvalitatívnej revolúcie aj vo vzdelávaní a máš dve možnosti. Buď budeš na zmenu čakať na škole u nás doma (a eventuálne sa niekedy dočkáš), alebo do nej skočíš rovnými nohami už dnes, na univerzite v Dánsku, Británii, či v Holandsku.

Teraz najčítanejšie

Roman Hutira

Verím, že každý z nás je strojcom svojho štastia. Sami si vieme ovplyvniť vlastný osud a tým ďalej pomôcť druhým.