Denník N

Otevřený dopis muslimům u nás: Vaše víra plodí terorizmus. Přemýšlejte nad tím, prosím

Mnoho z vás aktuálně odmítá terorizmus, který se stal ve Francii. Věřím, že většina z vás chce doopravdy normálně žít. Jenže jsem současně realista. Někteří z vás oficiálně odsuzují terorizmus, ale v duchu s ním sympatizují. A já mám problém. Nevím, komu z vás věřit a komu ne.

Stav je, že při obraně vaší víry je dovoleno cokoli. Lhát, podvádět, zabíjet – přičemž my jsme ti nevěřící psi, vůči kterým je možné to aplikovat. Ano berou to tak jen ti nejradikálnější z vás, ale já doopravdy nevím, kteří z vás to jsou a nedomnívám se, že se to dá snadno zjistit. Detektor lži běžně lidé v kapsách nenosí.

V Cynické obludě se dnes objevil obrázek muslima, načež pod něj kdosi napsal, aby byl následující vtip o Židovi. Stav však je, že Židé v rámci EÚ na civilisty s kalašnikovy v ruce neútočí. Vlastně, když se zamyslíte, žádné náboženství nevykonalo za poslední roky tolik útoků, jako islám. Ano, já vím, že vyhlašujete, že islám je náboženstvím míru, avšak realita je, že právě mezi vašimi dětmi se nachází ti, kdo podobné útoky realizují (útočníci ve Francii byli ve Francii narození).

Prosím, zamyslete se, proč je tomu tak. Jsou tři možnosti:

  • Někteří z vás schvalují útoky na nevěřící psy a své děti k tomu vedou.
  • Někteří z vás sympatizují s terorizmem a přestože k tomu své děti přímo nemusí vést, děti to vycítí a mohou v budoucnu k terorizmu snadněji inklinovat.
  • Někteří z vás s terorizmem nesympatizují, ale své děti prostě nevychovají pořádně.

To, že rodiče nevychovají děti pořádně (ztratí nad nimi kontrolu), je věc, která se všeobecně v lidské populaci děje. Jsme lidé, chybujeme. Problém islámu je, že v něm existují extrémisté, schopní se takto „ztracených“ dětí zmocnit. Žádné další náboženství v Evropě toto nedělá (minimálně ne v takové míře).

Zabránit, aby se zrovna vaše děti staly pro zemi, ve které žijete, budoucím bezpečnostním rizikem, by se dalo snad jen tak, že se buď přestěhujete zpět do země vašeho původu, nebo přestoupíte na jiné náboženství nebo si prostě začnete upřímně a otevřeně přiznávat, že islám má své nedostatky.

Žádné muslimy osobně neznám, ale připadne mi, že například křesťané jsou ochotni o své církvi pochybovat otevřeněji a upřímněji, než muslimové. Jsme celkově otevřenější. Nemáme potřebu víru tak deklarovat (mimo jiné v oblékání našich žen). Mohli byste to na nás ocenit a říci si, že ač je to k nevíře, jsou křesťané možná trochu dál. Mohli byste se pokusit změnit váš pohled. Skusit méně cítit určitou nadřazenost. Zamyslet se, jestli určité věci nejsou vlastně koulí na noze.

Potřebujete se pohnout. Změnit se. Bez změny existuje výraznější šance, že doma vychováváte budoucího teroristu.

P.S. Nadpis v obrázku by měl znamenat: „mír“.

Teraz najčítanejšie

Jiří Ščobák

Pocházím z Prahy, déle, než polovinu života jsem v Bratislavě. Calleruji square dance, rád cestuji, fotografuji. Baví mě zoologie, archeologie, antropologie, historie, evoluce a etologie. Doma mám 30 akvárií nebo miniakvárií. Sbírám filmy, přibližně polovinu z toho, co vidím, tvoří japonská, jihokorejská nebo čínská kinematografie. Komentuji na ČSFD (jirka_šč). Sbírám akvarijní rostliny, moje akvária jsou low-tech. Mám ženu a tři dcery. Moje firma organizuje soutěž finančních produktů Zlatá minca. Od roku 2006 bloguji na Sme, teď jsem také na blogu N.