Denník N

Nové možnosti IT v športe i v kultúre

Teda nechcem byť moc múdry, ale vychádzam z toho, ak si pamätám, že vlastne, niečo z toho, o čom sa teraz diskutuje, ako o novinke, že ľudia a kluby budú spolupracovať v boji s vírusom ,spravia si testy a budú môcť najvernejší podporiť klub, sa realizuje. Samozrejme, že veci treba doladiť. Niekto musí realizovať veci, prijať zodpovednosť a ďalší by mali mať priestor, aby pomohli domyslieť.

Teda úplne krátko i včera večer som niečo o kultúre pozreral, apdl irôzne názory a zaujalo ma, že divadlo nemôže hrať bez divákov, že tam nie je interakcia.

Tak len jeden z dvoch nápadov, ktoré mi napadli pri tomto.

Viem si predstaviť originálne, a možno raz cenené záznamy z predstavení, ktoré by sa vysielali i cez live stramy na internete. Ak by boli i prázdne sedačky v kultúrnom stánku, a ak by ineterakcia prebiehala medzi samotnými hercami. Konkrétny divák live stramu si zvolí pohľad herca z tých, ktorí sú k dispozícií. Ten má na hlave kameru a tá sníma jeho subjektívny pohľad na scénu i na ostatných zúčastnených. Ak odíde z scény, vyberie si divák v pohodlí domova ďalšieho…Mohlo by to stáť za rozpracovanie…Ja nie som umelec, nemlôžem sa napríklad podľa našej kultúry, spolčenskej kultúry, aká tu „panuje“ ani uchádzať o granty na podporu tvorby umenia,,,ako to je nastavené…ja len tak…na pár minút…

A podobne druhý nápad. Aj na športovej akcii – povedzme hádzaná, či futbal, atletika, …viem si predstaviť vysielanie povedzme z mobilu, či normálne kamera, že by to daný klub technicky zrealizoval, odvysielal, cez svoj internetový kanaál, ktorý si zriadi, ak nemá…Veď napr. youtube za počet sledovateľov dáva „youtuerovi“ určité výhody. Možnosť z reklamy mať príjem…A teda, vyberie si divák, fanúšik klubu, daný zápas, pustí si to, štatistika ukáže koľkí kedy a do kedy sledovali…je teda doklad i pre štát, ak chce kompenzovať niečo…niekomu…

A tiež by si vybral divák z ktoréj pozície chce sledovať. Od brány, od rohovej zástavky na polovičke súpera? Chce mať pohľad z kamery napríklad rozhodcu? (to už vymýšľam…)

Chcem len ukázať, že keď sa chce – a vie – tak to môže ísť.

I kríza môže byť príležitosť k inej kvalite….

Horšie je keď neviedia, keď sú neschopní, hlúpi, žiarliví a tupí…a čo potom s tým v rámci republiky, kde občan je nositeľ moci? Je prípadne za slušné Slovensko…

 

Hľadal som ilustračné foto a našiel vlastne i dôkaz, že i ja som bol niekedy minulý rok i na futbale…mal som fajn zážitok…super.

Komu sa zdá nápad hlúpi, pamätám si na obal z jedného albumu Led Zeppelin, kde práve rôzne varinaty platne boli podľa toho obalu, podľa pozície človeka v bare sa spravila fotka ostatných, ktorí tam boli…

Podobne vie lyžiar priniesť atraptívne zábery z kamery, keď robí zjazd. Môže to spraviť i atlét na ováli štadiónu, či bežec na cestnom diaľkovom preteku…stačí si spraviť youtube fun kanál…

Teraz najčítanejšie