Denník N

Tak Ťa beriem

Geologická spravodlivosť Dalího, ktorá ide ďalej za šťastím

 

*

Tak sa pozerá slnko,

kde hviezdy padajú bez neba.

 

Každé pozlátko a každá hrôza

je očistená.

 

Zápisník vytrhali

ako ubolená stolička.

 

Láska prúdi ľahšie

so smiechom na ihlách

 

*

 

Noha drží,

prsty bolia.

 

Tvoj hlas mi chýba,

prišla opäť taká kríza…

 

Veselo sa ženie

raz vonku a raz dnu.

 

Hľadáme

po špičkách svoju pravdu.

 

*

 

Mám rada

Tvoje mosty a hranice,

kde žiješ a kde zostaneš.

 

Mám rada,

ako sa smiech mení

na podarený deň.

 

Ako sa k vážnym veciam

postavíme

veselšie bez hlúpych.

 

Aké sú dary

ja a Ty,

niečo vždy medzitým

 

*

 

Mám pocit

pre ticho

medzi dátumami,

že čelím koncu.

Nie je to však On.

 

Niekedy

objavujeme slová,

aby sme prežili

festival na minulosť

prikázania s tvárou.

 

Akoby sa stratili

blázni,

čo to berú

kopcom, rýchlo

na krížoch.

 

*

 

Miluješ dvomi perami,

krajšie nemôžu byť.

 

Nie som perla

medzi zahodenými.

 

Si obraz – jeho láska,

chuť, aby som milovala…

 

Aby sme neľutovali dych, krok,

Život trochu alebo veľa v pádoch

 

*

 

Bolí to na vreckovky:

Hviezdy stále sú.

 

Zbierame srdce,

medzi odpadkami slinu.

 

Večer píšeme začiatky,

západ je nedočkavý

 

z Tvojich prekvapení

láska, keď šíri.

 

*

 

Sme naštepení na Teba,

na kúsky z Teba,

na strom života.

 

Dvíhaš k modlitbám,

k ruži v očiach

a k tichu v hrdle.

 

Na prameň sa to leje

v každom kúte

ďakujeme aj za seba.

 

*

 

Si radosť

a ja len o bolesti…

 

Mali by sme sa otočiť,

nielen byť podobní.

 

Mal by z nás svietiť

vánok do cudzích lámp

 

Malo by to byť lepšie

ako len svitať a stmievať sa.

 

Tak Ťa beriem

za srdce aspoň inak.

*

Teraz najčítanejšie

Eva Sládeková

Už dávnejšie niekto literárne a ešte inak spracoval hľadanie strateného času. V súčasnosti je to tak živá potreba... Ak chceme byť ľudskí alebo dokonca sami sebou, je nutné nájsť si čas, v ktorom sa pravidelnejšie usadíme a budeme sa učiť pustiť všetko z rúk, dopriať aj myšlienkam slobodu plynúť v tom vlastnom kruhu. A takto konečne svoje dýchanie a malé stopy vo svete premeníme na dar, modlitbu a pokoj.