Denník N

Vážený pán premiér, chce sa mi z vás vracať

Šašo z opozície sa dostal k moci a takto to dopadlo. Ľudia do Vás vkladali nádej na zmenu, ale namiesto toho tu máme Mariána, ktorý si vraždu neobjednal, polovicu vlády s kúpenými titulmi a premiéra, ktorý sa doslova prestane kamošiť s ministrom hospodárstva, lebo ten sa snaží zachrániť ekonomiku.

Včerajší deň sa mi zdá ako zlý sen. Iste nie som jediná. Po zvýšenom počte prípadov prichádza zase na rad zatváranie gastroprevádzok. Či je to oprávnené a správne rozhodnutie, to nechám na epidemiológov. Nie tých samozvaných, bez patričného vzdelania (t.j. polovica Slovenska), ale skutočných. Cítim však potrebu vyjadriť svoje znepokojenie a znechutenie, keďže patrím medzi ľudí, ktorý vďaka týmto opatreniam prišli už druhýkrát o prácu.

Reštaurácie, kaviarne a bary musia svoju činnosť obmedziť na predaj so sebou. Pre množstvo podnikov to znamená úplné zatvorenie a po finančne náročnej prvej vlne korony hrozí, že mnohé sa už neotvoria. Hotely a hotelové reštaurácie však zostávajú otvorené. Ľudia môžu cestovať vo vlakoch a autobusoch, zhromažďovať sa na staniciach (odpoveďou na “plačovke” bolo, že to vlastne nie je zhromažďovanie, aj keď tam bude stáť a čakať na autobus/vlak aj 100 ľudí), ale nemôžu si sadnúť do podniku a dať si obľúbenú kávu.

Matovičove obvinenia

Náš pán premiér obvinil Richarda Sulíka v priebehu posledných dní z množstva vecí. Z nízkeho EQ, politikárčenia a naháňania percent. Zo sabotáže, divadielka pred médiami a z naštrbenia dôvery voči vláde. A v neposlednom rade, Richard Sulík vraj stratil dôveru nášho premiéra ako priateľ a v rozhodujúcej chvíli pichol zozadu do chrbta Slovensko. Nevynechal ani hrozbu, že práve kvôli Sulíkovmu vyjadreniu bude musieť Slovensko podstúpiť lock-down. Juj, a aby som nezabudla, odporučil SaSke vybrať si zodpovednejšieho lídra. 

Dôvod?

Sulík si vypýtal dáta, z ktorých epidemiologický tím čerpá štatistiky o tom, kde sa ľudia nakazili. Na tlačovej konferencii si ich vypýtala aj istá novinárka. Matovičova odpoveď?

“Pogooglite si, Google je dosť múdry.”

Toto je odpoveď premiéra? Ja chcem tiež vidieť dáta*, vďaka ktorým už druhýkrát prichádzam o prácu. Vďaka ktorým musí zatvoriť alebo výrazne obmedziť svoju činnosť 20 tisíc gastro prevádzok po celom Slovensku.

*POZN.: Boli uverejnené štatistiky, podľa ktorých bolo ohnísk nákazy 5. Slovom päť. 20 tisíc podnikov a päť ohnísk nákazy.

A veľmi by som chcela vedieť, z čoho mám ja a tie desaťtisíce zamestnancov z gastro segmentu žiť. Na to už pán Matovič neodpovedá.

Nezabudol však zdôrazniť, že pre Sulíka je obed v luxusnej reštaurácii viac hodný ako život človeka. Také úbohé hranie na city národu, a pritom také typické pre nášho premiéra. A čo moje živobytie, o ktoré ste ma už druhýkrát pripravili, pán Matovič? Čo živobytie zamestnancov tých 20-tich tisícok gastro podnikov, ktoré chcete zavrieť? Pošlete im na hypotéky, úvery, prenájmy a na čoraz drahšiu stravu? Dáte im zo svojich miliónov (Pardon, aby som bola presná, z miliónov Vašej ctenej pani manželky :) ), aby mali z čoho títo ľudia nakŕmiť svoje deti? Alebo ich necháte, nech skončia na ulici?

Pošlete kompenzácie podnikateľom? Kedy? Kompenzácia za mesiac máj z prvej vlny korony prišla môjmu šéfovi teraz – v októbri. Veľmi promptné riešenie katastrofálnej finančnej situácie gastropodnikov. Sám Richard Sulík sa vyjadril jasne proti zatváraniu podnikov presne z tohto dôvodu – Odškodňovanie prevádzok bude drahé a nebude to dostatočné.

Chce sa mi z Vás vracať, pán premiér.

Šašo z opozície sa dostal k moci a takto to dopadlo. Ľudia do Vás vkladali nádej na zmenu, ale namiesto toho tu máme Mariána, ktorý si vraždu neobjednal, polovicu vlády s kúpenými titulmi a premiéra, ktorý sa doslova prestane kamošiť s ministrom hospodárstva, lebo ten sa snaží zachrániť ekonomiku. 

Ozaj, a čo ste robili v lete, pán premiér? Okrem svadbovania bez rúšky a trápneho vysvetľovania Vášho titulu?

NEPOKAZME SI TO, VŠAK? :)

Teraz najčítanejšie