Denník N

Ako súvisí riziko záplav z priehrady Tri rokliny v Číne s našimi perinami?

Prebúdzam sa v pohodlí domova vedľa svojej krásnej ženy. V televízii informujú správy o dianí v Číne: „Hrozí pretrhnutie priehrady Tri rokliny, záplavy môžu uškodiť miliónom ľudí v Číne…“, preťahujem sa a chúlim pod perinu s myšlienkou „ To sa ma netýka, hlavne že ja sa mám dobre.“

Spravodajstvo pokračuje: „ V Amerike sa stupňuje násilie, streľba a rabovanie v uliciach“, zapínam kávovar a čakám na svoju obľúbenú rannú kávu s myšlienkou: „To sa ma netýka, to je ďaleko“.

Zapínam notebook, sťahujem pracovné emaily, správy pokračujú teraz z Európy: „Vlna utečencov spôsobuje problémy v Nemecku“, zatváram notebook s myšlienkou: „Majú, čo chceli, nemali ich prijímať. Našťastie sa ma to netýka“.

Naozaj sa ma to = nás netýka?

Periny, v ktorých som sa tak spokojne preťahoval, boli vyrobené v Číne. Kávovar na moju obľúbenú kávu pochádza z USA. Emaily som si sťahoval z dátového centra v Nemecku. Svet je globálne prepojený do jedného celku.

Nešťastie v jednej zemi ovplyvní život na celom svete. Pokiaľ utrpí jedná krajina, utrpíme všetci. Pokiaľ budeme ľahostajní k tomu, čo sa deje druhým ľuďom, budeme ubližovať sami sebe.

Čo musíme zmeniť?

Nemusíme cestovať do Číny, USA, či Nemecka čokoľvek zachraňovať. Stačí začať v myšlienkach prejavovať pozitívny záujem a súcit k tomu, čo sa deje. Nebyť ľahostajný k ničomu a na mieste, kde sme a žijeme, snažiť sa vytvárať pozitívne ľudské vzťahy.

Pokiaľ sa začneme v myšlienkach zaujímať o druhých, vnútorne im vyjadrovať podporu, vytvárať harmonické medziľudské vzťahy, zdvihne sa pozitívna vlna nápravy, čím sa začne napravovať celý svet. Začiatok nápravy všetkých nešťastí sveta spočíva v našich myšlienkach a pozitívnom prístupe k druhým ľuďom.

Teraz najčítanejšie