Denník N

Za dve letá prešiel 5000 kilometrov peši po vlastných

Počas leta 2019 prešiel Mišo ako štvrtý Slovák Pacifickú hrebeňovku a toto leto sa mu podarilo prejsť cez 1000 kilometrov peši na Slovensku, vo Francúzsku, Taliansku, Švajčiarsku a Nórsku. Chcel by si ísť tiež na hory? :) Vypočuj si inšpirujúce prezentácie alebo prečítaj cestopisy z hôr.

Pacifická hrebeňovka a kanadské Rockies
Pacifická hrebeňovka je túra dlhá 4265 km od hraníc Mexika po Kanadu, ktorú ľudia idú 4-6 mesiacov. Začal som 11.4.2019 na hraniciach s Mexikom. Vybral som si dobrý rok. Rok, keď napadlo najviac snehu za 25 rokov. Cez 5 týždňov som šlapal v snehu. Cez zasnežené sedlá, zamrznuté jazerá, stanovanie na snehu až kým sa začal topiť. Prekračovanie po pás hlbokých riek bolo ešte divokejšie ako hlboký sneh. Vytvorili sme skupiny a spolu sme hľadali miesta, kde rieky prekročiť… 5,5 mesiaca v prírode, 4000+ kilometrov peši a 5 párov tenisiek.

1000 km peši po Európe počas korony
Koronavírus priniesol zmeny do života väčšiny ľudí. Mal som ísť do sveta, ale nedalo sa. Prvé kroky viedli do Tatier, Slovenského raja a Fatry. Až tri dni po otvorení hraníc Francúzska som sa s priateľmi vydal na Korziku, kde sme prešli GR20. Hovorí sa o nej ako o najťažšej a najkrajšej túre Európy. A veru, GR20 prekvapí svojou náročnosťou každého. Neskôr som sa presunul do Chamonix, a prešiel som Tour de Mt. Blanc. Mesačný výlet som ukončil turistikou vo Švajčiarsku v okolí Adelbodenu a Interlakenu. O týždeň neskôr otvorilo hranice aj Nórsko. Oblasti Lyngen, Senja, Lofoty a Kvaloya na severe, ako aj túra pri nórsko-švédsko-fínskej hranici boli tým najfotogenickejším prostredím, v akom som kedy bol. Na záver sa pozrieme aj na tri septembrové dni do Dolomitov.

Viac o týchto túrach sa môžeš dozvedieť budúci týždeň na online prednáškach (budú prístupné počas celého týždňa od 2.11.2020), alebo tiež v tlačených knihách alebo ebookoch. Všetky informácie nájdeš na našej stránke.

Text a fotografie: Michal Knitl

Teraz najčítanejšie