Denník N

Plamienok hľadá dobrovoľníkov, pomôžme spolu deťom aj v náročnej situácii

Študujete, aby ste sa stali odborníkom v pomáhajúcej profesii? Chcete byť lekárom, zdravotnou sestrou, psychológom či sociálnym pracovníkom, alebo ním už ste? Plamienok hľadá dobrovoľníkov a ponúka vám vo vzdelávacích kurzoch znalosti a skúsenosti, aké v knihách nenájdete.

V tejto dobe sú zdravotníci i ďalší odborníci v pomáhajúcich profesiách veľmi vyťažení.  Skúsme však spoločne vymyslieť, ako aj v tejto náročnej situácii pomôcť deťom. Plamienok hľadá dobrovoľníkov, ktorým ponúka dlhodobé vzdelávanie. Prečítajte si, čo si o našich vzdelávacích kurzoch myslia vysokoškoláci z pomáhajúcich profesií.

„Na prednáške som zistila,  aké je ťažké už len pýtať sa pacienta a jeho rodiny ako sa má, či potrebuje pomoc. Je potrebné konať srdcom a ponúknuť seba. No nedá sa dávať to, čo nemám sama. Preto je potrebné naučiť sa pomoc aj prijímať,“ napísala Daša.
Alena dodáva: “Uvedomila som si, že to, čo ma v živote nič nestojí, čo si nevyžaduje moju silu, vnútorný boj, aj bolesť či smútok, napokon za nič nestojí….“
Mária oceňuje informácie, ktoré nenájde v knihách. „No príjemne ma zaskočilo najmä to, že ste narušili alebo skôr pozmenili, moje rozmýšľanie o niektorých veciach. Veľa z nás sa bojí zlé správy oznamovať, pretože sa obávame reakcie druhej strany. Silné emócie sú však neoddeliteľnou súčasťou tohto typu rozhovoru. Nemali by nás odrádzať od toho, aby sme tieto správy oznamovali, avšak je to potrebné robiť s veľkým citom a empatiou.“
Veronika tvrdí, že jej stretnutia s odborníkmi z Plamienka pomáhajú. „Nútia ma viac premýšľať o tom, ako som v mojej práci ohraničená. Lepšie povedané, ako som sa ja sama vnútorne ohraničila. Veľmi som vďačná, že môžem počúvať rady a skúsenosti múdrych ľudí, že som dostala možnosť rásť.“

Ak vás slová bývalých absolventov kurzu oslovili a chcete sa dozvedieť viac, navštívte našu stránku. Nájdete tam aj webový formulár prihlášky.

Teraz najčítanejšie

PLAMIENOK n.o.

Sme nezisková organizácia, ktorá je na Slovensku priekopníkom rozvoja detskej domácej paliatívnej/hospicovej starostlivosti a smútkového poradenstva a terapie pre deti a ich rodiny. Od roku 2002 bezplatne poskytujeme nevyliečiteľne chorým a zomierajúcim deťom domácu paliatívnu liečbu a starostlivosť. Deti navštevujeme doma v okruhu 2 hodín jazdy od Bratislavy. Od roku 2011 V Centre pomoci smútiacim deťom a rodinám v Bratislave na Zadunajskej ulici 6 bezplatne poskytujeme psychologickú, terapeutickú a poradenskú pomoc smútiacim deťom a ich blízkym ako aj dospelým po strate dieťaťa. Do centra môžu prísť smútiace deti a rodiny z celého Slovenska. Od roku 2003 vzdelávame študentov, odborníkov a laickú verejnosť, aby sa kvalita detskej paliatívnej starostlivosti na Slovensku zlepšovala. Týmto blogom chceme prispieť k tomu, aby sa povedomie o paliatívnej starostlivosti na Slovensku zvyšovalo.