Denník N

Život. Mi uteká cez prsty. Alebo… zbohom s Bohom.

Zamyslenie nielen o zbožnosti.

Život. Mi uteká cez prsty.

Poznáte tú závratnú špirálu, akou vnímame vývoj novorodenca. Potom batoliatka. A zrazu… je z neho dospelák.

Potom si chvíľku nahovárame, že ju lásky zastavili. Tú špirálu. Zrazu je znova hmatateľná. U každého v inom čase. U mňa po štyridsiatke. Sa tak roztočila, až jej občas nestíham.

Vlečie ma za sebou. Sem tam myknem opraty. Sem tam mi ich vychytí a kočíruje ona mňa. Zistila som, že život mi uteká. Cez prsty.

Ešte to, ešte ono.

Naraz… si viac, ako inokedy ctím. Kadečo.

Predvčerom. Také obyčajné zbohom.

Odchádzala som z liečebne, kde ležala mama. Rehoľnej sestričke na recepcii som hlesla dovidenia. A za tým… zbohom. Vnímala som únavu, ale zrazu som pocítila takú číru radosť. Z toho… zbohom, akú som hádam ani nikdy. Nech mi PánBožko odpustí.

Vyšla som von. Nadýchla sa vonného večera a ešte aj dnes vo mne rezonuje ten pocit. Malej čistej existenčnej radosti. Naozaj som s Bohom.

ON to vie. Aj bez dlhých rečí a orácií. Sme si. Vzájomne. Blízki.

Moja špirála sa upokojila. Prestala cválať len tak, naverímboha. To obyčajné zbohom ju ustálilo. Na ceste.

Zbohom vôbec nemusí byť rozlúčka.

Zbohom s Bohom je rovnaké, ako všetko v tomto vesmíre. Mínusové i plusové.

Zbohom s Bohom ma vrátilo a vytiahlo do energetického plusu. Bohu vďaka!

Teraz najčítanejšie

Mária Streicherová

Mám za sebou šesťdesiat rokov života. Kus roboty, tri deti. Pár stoviek básní, o niečo viac fotografií, nejaké to slovo prozaické. Kus roboty... by sa dal rozvinúť. Do roboty v oblasti kultúry a vzdelávania dospelých, reklamy i tvorivej remeselno výtvarnej práce.