Denník N

Slnečná Kalifornia, ktorá zahreje aj v zime a na Slovensku

Šimon Smrtič - zakladateľ reštaurácie Kaliforňan
Šimon Smrtič – zakladateľ reštaurácie Kaliforňan

Miesto, vďaka ktorému pocítite chuť leta aj v tých najchladnejších dňoch. Zakladateľom bratislavskej prevádzky Kaliforňan je mladý, ambiciózny Šimon Smrtič, ktorý sa po roku života v slnečnej Kalifornii rozhodol priniesť kus západo-oceánskej Ameriky na Slovensko, a to práve prostredníctvom chutí jedinečných a pestrých misiek. Šimon sa naučil variť vďaka YouTube videám a svoju teóriu pretavil do praxe vo vlastnej prevádzke.

Jeho gastro začiatky siahajú do čias, keď mal 14 rokov a vypomáhal v otcovej krčmičke v Senci. Gastro ho pohltilo natoľko, že odvtedy vyhľadával pracovné príležitosti práve v tejto oblasti. Prvotný plán otvorenia prevádzky bola prevádzka so sendvičmi. Nakoniec svoju energiu investoval do vytvárania chutných misiek, ktorými si získal veľký ohlas u zákazníkov. Po určitom čase dokonca už nestačila jedna prevádzka, a tak v hlavnom meste pribudla ďalšia. Ingrediencie, ktoré sa v kuchyni používajú, sú 80% lokálneho pôvodu. Šimon sa snaží priniesť svojim zákazníkom tie najkvalitnejšie produkty a preto starostlivo vyberá svojich dodávateľov práve na Slovensku.

Pôvodne si mal v pláne ponúkať zákazníkom sendviče, nakoniec si prešiel na dnes už povestné misky. Ako to vzniklo? 

Úprimne, spočiatku som nápadu s miskami veľmi neveril. Bola to skúška niečoho, čo tu predtým nebolo z hľadiska konceptu. Nebol som si istý, ako budú ľudia reagovať na takú zmes chutí v jednej miske. Sendviče boli istota. Bol som si istý, že ich viem spraviť dobre a veril som, že to bude to, čo ľudí priláka do Kaliforňana. Keďže som vtedy takmer “býval” na prevádzke, mal som možnosť dostať feedback z prvej ruky. Každou odozvou som sa niekam posúval a vždy som sa snažil vyhovieť našim hosťom. Trvalo však niekoľko mesiacov, kým som uveril, že na tých miskách niečo je. Dopyt po miskách stúpal, až som sa zľakol, že sa ich ľudia presýtia. Začal som pracovať na nových šalátoch, prísadách a základoch a bolo to. Kaliforňan sa stal miskárňou. 

Kaliforňan – obľúbené misky

Prečo si sa rozhodol pre donášku, v ktorej fáze podnikania to bolo? 

Rozvoz som chcel mať vždy, ale takisto som vedel, že ho určite nechcem robiť ja, pretože z hľadiska logistiky je to náročné. Keď na Slovensko prišiel Wolt, začal som nad tým hneď reálne uvažovať. Prevádzka však išla naozaj dobre, takže som toto rozhodnutie stále odkladal. Neskôr sme boli nútení prevádzku na 3 týždne zatvoriť, čo ma presvedčilo k partnerstvu s Woltom. Nakoniec sa to ukázalo ako super rozhodnutie, objednávky rozbehli a naša klientela sa vďaka tomu rozšírila. Onedlho sme sa s Woltom dostali na podobné čísla, ako to bolo pred začiatkom koronakrízy. 

Podľa čoho si si vyberal partnera na rozvoz jedál? 

Na Slovensku boli vtedy dve možnosti rozvozu jedla. Hlavným faktorom bola pre mňa rýchlosť doručenia objednávky. Ako zákazník som bol zvyknutý, že jedlo nebolo doručené za menej ako 60 minút. Takýto čas bol pre mňa neakceptovateľný. Nechcel som, aby ľudia jedli jedlo, ktoré bolo pripravené pred hodinou. Za taký čas je jedlo úplne iné a vedel som, že mi to nespraví dobrú reklamu. Wolt ako jediný vtedy dokázal doručiť jedlo do 20 – 30 minút, takže voľba bola pre mňa jasná. 

V čom vidíš najväčšie výhody využívania externej služby na rozvoz? Čo sú pre teba top pridané hodnoty? 

Za najväčšiu výhodu považujem to, že to nemusím robiť ja. Mnohí ľudia si neuvedomujú, aké je to logisticky náročné riešiť. Človek musí riešiť objednávky, pri ktorých nastali chyby, napríklad už len také doručenie na zlú adresu. Toto Wolt vyrieši za mňa. Tým pádom je pre mňa každý zákazník z Woltu taký istý zákazník, ako na prevádzke. Jedlo pripravíme, naložíme a ušetrený čas investujeme do kvalitnej prípravy ďalších objednávok. 

Kaliforňan – obľúbená prevádzka aj na Wolte

Ako vidíš aktuálnu situáciu, čo by ti najviac pomohlo a čo ti aktuálne pomáha prekonať túto dobu? 

Situácia je taká, aká je. My sme takisto museli utiahnuť opasky a veľa vecí tomu prispôsobiť. Mali sme to šťastie, že sme mali už pred začiatkom tejto situácie vybudovanú úžasnú zákaznícku základňu. Neviem čím to je, ale naozaj si myslím, že máme najúžasnejších fanúšikov, ktorí nás podporovali aj v najťažších časoch. Bez podpory ľudí by sme to určite nedokázali a za to sme im neuveriteľne vďační. 

Kde bude Kaliforňan o 5 rokov? :-) 

Mojím snom je priniesť toto jedlo čo najviac ľuďom. Ukázať im, že existuje aj niečo iné ako klasické slovenskú menu. Najradšej by som mal o 5 rokov Kaliforňana v blízkosti každého biznis centra a každého veľkého sídliska – či už by to boli naše prevádzky alebo franchise.

Ak by ste radi donáškovú službu Wolt vyskúšali, v ponuke máte teraz pre čitateľov tohto blogu k dispozícii 5€ zľavový kupón. Stačí ak si stiahnete Wolt aplikáciu a využijete 5€ kupón CITAMBLOGYWOLT na obľúbené jedlo z našej ponuky, napríklad aj z reštaurácie Kaliforňan. Dobrú chuť!

Teraz najčítanejšie

wolt

Doručovanie jedla domov je pre mnohých dnes obľúbený spôsob stravovania - ideálne s kvalitnou, rýchlou a spoľahlivou službou s dobrým výberom reštaurácií. Ak sa chcete orientovať vo svete donáškových služieb a získať o ňom prehľad, ste na správnom mieste. Na našom blogu vám budeme z Woltu prinášať zaujímavé témy z oblasti objednávania jedla cez internet, startupov, zákazníckeho systému, ale aj skúsenosti a odporúčania, ako sa k dobrej zákazníckej skúsenosti s našou donáškou snažíme priblížiť my. Platený firemný blog