Denník N

LGBT a právo na slobodný život

Do nedele prebieha experimentálny Queer festival krátkych filmov v Berlínskej galérii, šesť môžete vidieť online zdarma.

Pán Dulgerov a pán Beran, včera som skúsil Vašu Pizzu, ale dal som tam viac múky. Zdalo sa mi, že bude málo pre dvoch. Dopadlo to dobre, cesto bolo vynikajúce. Ďakujem za tip, mohli by ste vydať knihu Vašich receptov.

Ešte sa Vám pán Dulgerov chcem poďakovať v predchádzajúcom blogu za komentár. Trvalo to trochu dlhšie, zato sa ospravedlňujem.

A ideme k téme. Dajte cisárovi, čo je cisárovo – nebudem schválne tento odkaz písať do konca – každý konzervatívny politik ho veľmi dobre pozná.

V júni 2017 zasadal v Nemecku parlament a rozhodoval o otázke manželstiev a adopcií detí v rámci LGBT. Nie len vďaka sociálnym demokratom, ľavici a zeleným sa podarilo presadiť toto hlasovanie (liberálna strana nemala vtedy zastúpenie v parlamente), ale veľkú zásluhu na tom mali aj umiernení katolíci. Od 01.obtóbra 2017 prišiel zákon do platnosti.

Najväčšiu zásluhu však mali ľudia z LGBT, ktorí dlhé roky bojovali za svoju slobodu a bojujú doteraz. Pravidelne upozorňovali verejnosť na problémy a snažili sa ich riešiť.

Preto nestrácajte nádej pán Dulgerov, ani po vyčerpávajúcej debate s konzervatívcami ako som sa dočítal na Vašom bolgu a ďalej skúste diskutovať na fórach (avšak nie na Facebooku alebo na ulici).

Píšte články, eseje, poéziu, blogy, vydávajte knihy, natáčajte filmy.
Prezentujte svoju kultúru :).

Teraz najčítanejšie

Marek Racik

Naďalej by som rád žil v Slobodnej Európe, samozrejme, bolo by lepšie, ak by bola ešte slobodnejšia.