Denník N

MUSICBOX 2020: Hudba, ktorú milujem | 50. týždeň – Hudobné novinky

Ani koncom roka neprestáva prúdiť hudobnými službami vynikajúca muzika. Aj dnes tu nájdete tri albumy, ktoré ma chytili za srdce. Pevne verím, že zarezonujú aj vo vás.

BRUCE SPRINGSTEEN: Letter To You (2020)

Priznám sa, bol som mierne skeptický, keď som „siahol“ po novinke od Springsteena. Nie som totiž do neho až tak paff a veľa jeho diel okolo mňa preplávalo bez väčšieho vzrušenia. Novinka ma milo prekvapila a poslednú dobu mi robí príjemnú spoločnosť.

Bruce nahral album za päť dní naživo v štúdiu so svojou kapelou E Street Band. List to You je z veľkej časti osobnou výpoveďou, Springsteen bilancuje to, na čom mu záleží – jeho život, rodina, umenie, politika, minulosť a náboženstvo – všetko v reálnom čase.

BLACKFIELD: For the Music (2020)

Steven Wilson je na rozdiel od Springsteena môj obľúbenec a rád si ho vypočujem vo všetkých jeho projektoch. For the Music počúvam posledná dva týždne takmer na dennej báze, rozhodne ide o vydarené dielo.

Blackfield je jeho spoločný projekt s izraelským hudobníkom Avivom Geffenom. Aviv prevzal hlavnú úlohu ako producent, textár, skladateľ a inštrumentalista, Steven hrá na gitare a spieva vokály v troch piesniach.

TILL BRÖNNER & BOB JAMES: On Vacation (2020)

Najúspešnejší nemecký trúbkár a spevák Till Brönner a legendárny klávesák a klavirista Bob James sa minulý rok v septembri stretli v známom štúdiu La Fabrique“v Saint-Rémy-de-Provence neďaleko Marseille, aby nahrali On Vacation.

Na skvelom a nápaditom albume sa podieľali: Till Brönner (trúbka, krídlovka, spev), Bob James (klavír, klávesy), Christian von Kaphengst (kontrabas), Yuri Goloubev (kontrabas), Harvey Mason (bicie), Wolfgang Haffner (bicie) a David Haynes (bicie).

Teraz najčítanejšie

Richard Pliešovský

Po tejto zemi sa pohybujem už päťdesiat rokov. Umenie mi pomáha vidieť svet krajším. Mojou vášňou sú knihy a hudba.