Denník N

Mediáciu mám stále v krvi.

Spoločenská diskusia je plná konfliktov a stratila posledné zvyšky slušnosti. Ozvala sa vo mne duša mediátorská a cítim, že by som sa snáď so svojou trochou odbornosti a skúseností mohol pokúsiť prispieť k jej ukľudneniu. Aspoň pokúsiť. A ak to nepôjde, tak aspoň ponúknuť vysvetlenia a poukázať na príležitosti z pohľadu mediátora. Hoci dnes už bývalého. No skôr ako sa pustím do práce, žiada sa mi objasniť prečo bývalého.

Po takmer 10 rokoch uzatvárania dohôd s dlžníkmi a roku zaujímavých a veľmi intenzívnych odborárskych skúseností v korporáte som prirodzene a samovoľne zatúžil vŕtať sa aj v ostatných typoch sporov. Koncom roka 2015 som absolvoval inšpiratívny mediátorský výcvik u Fera Kutlíka a Pétera Hunčíka a poď ho do praxe. O mojom eláne a entuziazme nájdete dôkazy aj v podobe mojich tunajších starších blogov.

Nebudem popisovať peripetie slobodného podnikania po zápise do Zoznamu. Bola to však  veľmi výživná skúsenosť. V dobrom aj v zlom 🙂.

Pravým dôvodom mojej žiadosti o vyčiarknutie koncom roka 2019 bolo, že som sa čím ďalej viac dostával k temným zákutiam vzťahov na pracoviskách a stále viac som zmieroval a vyjednával než sprostredkúval. A to bol prvý rez do mojej mediátorskej nestrannosti a jej zdania. (Mediátor už z princípu musí nestranným byť a aj sa takým javiť.)

Ani to mi nestačilo. Najmä preto nie, že som videl ako jednoducho, rýchlo a lacno sa dá množstvu prúserov vo vzťahoch na pracoviskách predchádzať. Stal som sa poradcom a preventistom. To bol druhý rez do mojej nestrannosti.

Tým posledným je lektorovanie a mentorovanie najmä ľudí z HR a tímlídrov.

Ako mediátor som bazíroval na čistote pojmov a správnom vnímaní tejto bohumilej a užitočnej služby (viď moje blogy tu). A nestrannosť je jej základným pilierom. Prestal som sa teda ako mediátor cítiť komfortne a tak som formálne túto zaujímavú etapu ukončil.

Dobre je ako je. Pri konfliktoch a dohodách som zostal – slovami barda politických konfliktov na Slovensku „ja nikam neodchádzam“.

Som konciliátorom, facilitátorom a vyjednávačom a ak treba, neváham mediačné postupy a techniky použiť. Len s tým už nemám toľko papierovačiek 😉.

Teraz najčítanejšie

Michal Révay

Pôsobím ako preventista a intervent (konciliátor a facilitátor) zamestnaneckých vzťahov a lektor. V rokoch 2016 - 2019 som bol mediátor zapísaný v registri mediátorov MS SR.