Denník N

Ako Blaha vraj dostal Covid

„Mám Covid. A tuším, kde som ho dostal. V parlamente. Kvôli Matovičovej mimoriadnej schôdzi, kde nahnal nakazených poslancov.“ Tak začala svoj dnešný, obvykle siahodlhý status, Ficova zbraň hromadného ničenia.

Ide samozrejme o známeho Facebookového geroja, Ľuboša Blahu, ktorý pokračuje: „Prvé náznaky nachladnutia som ucítil na Silvestra. Myslel som, že je to len nádcha. Spätne ale zisťujem že podľa oficiálnych štúdií sa prvé príznaky po infikovaní týmto vírusom zvyknú objavovať po dvoch-troch dňoch.

Nechcem pôsobiť ako hyena a zneužívať cudzie nešťastie. Ale Ľubošovi Blahovi umrel pred Vianocami otec Milan. Konečne, v statuse o tom hovorí aj sám. Podľa Eduarda Chmelára, bol príčinou jeho úmrtia Covid. Pohreb mal 30. decembra. Pri prijímaní kondolencií po obrade mal na fotografiách Ľuboš Blaha síce rúško, nechýbalo však podávanie rúk a ani obvyklé objatia. Blaha tvrdí, že na pohrebe: „bolo dokopy 10 ľudí a všetci sú buď negatívni alebo chorobu prekonali a nie sú teda infekční. Overoval som.“ Ale overoval to aj niekto iný? To chce Ľuboš Blaha tvrdiť, že mu účastníci pohrebu ukazovali čerstvé potvrdenia o negatívnom teste? Fotka, ktorú sem dávam, je ilustračná. Nechcem narúšať pietu smútočnej rozlúčky.

2. januára sa Ľuboš Blaha pochválil, že bol zapáliť sviečku Milanovi Lučanskému. Ako sám píše, napriek zákazu vychádzania: „K budove Prezídia Policajného zboru húfne prúdia ľudia zapaľovať sviečky. Pred schodmi stoja desiatky ľudí…“ Nemohol sa Ľuboš Blaha, ktorý očividne porušil zákaz vychádzania, nakaziť tam?

Ani v minulosti poslanec Blaha platné nariadenia o nosení rúška príliš nedodržiaval. Na protestoch 17. novembra ho vidieť pred parlamentom, rovnako ako na Hodžovom námestí pred Prezidentským palácom, bez rúška. Blaha sa vyhovára ako malý prefíkaný žiačik: „Na protestoch som si dal rúško dole vždy iba pri fotení a tak to dovoľovala aj vyhláška hlavného hygienika. Po zábere som si rúško nasadil. Dole som ho mal iba pri spievaní národnej hymny.“ Pozrime sa teda, ako to v skutočnosti bolo. Zdá sa iba mne, že compañero Blaha si to pamätá trochu inak ako to bolo v skutočnosti?

Vráťme sa však k Blahovmu tvrdeniu, že sa mal nakaziť 28. decembra v parlamente, kde boli prítomní covid pozitívni poslanci. Ľuboš Blaha, konečne aj sám priznva, že v rokovacej sále nebol, bol iba v vestibule, kde mal tlačovú konferenciu.

A práve tam nikto z pozitívne testovaných poslancov nebol. Do budovy vošli osobitným vchodom a výťahom sa dostali do priestorov kde neboli ostatní poslanci ani zamestnaci NR. A od ostatných boli oddelení práve tým, Blahom vysmievaným igelitom a v sále boli iba počas hlasovania. Nuž a čo sa týka igelitu, naozaj to nebolo bohviečo, ale účel to na tých pár chvíľ splnilo.

Pochopiteľne, rovnako ako tých pár poslancov za igelitom, aj my ostatní sme mali kvalitné respirátory a rúška. Poslanec Blaha v rokovacej sále nebol a rokovania sa nezúčastnil. Prehľad žiadostí o ospravedlnenie neúčasti vykazuje záznam o Blahovej neprítomnosti. Dôvod – obštrukcia. Na zázname je zaujímavé aj to, že Ľuboš Blaha, ktorý teraz roní slzy, vraj kvôli Matovičovi musí byť v karanténe, v nej bol, počas rokovania pléna NR, už dvakrát. 27. októbra a v dňoch 8. – 10. decembra. Len pre porovnanie, ja cestujem do Bratislavy verejnou dopravou – vlakom, autobusom a v Bratislave mestskou hromadnou dopravou. V karanténe som zatiaľ nebol a ani 28. decembra, som sa napriek tomu, že som bol v rokovacej sále počas celého rokovania, nenakazil.

Na záver ešte jeden postreh. Blaha tvrdí: „Prvé náznaky nachladnutia som ucítil na Silvestra. Myslel som, že je to len nádcha. Spätne ale zisťujem že podľa oficiálnych štúdií sa prvé príznaky po infikovaní týmto vírusom zvyknú objavovať po dvoch-troch dňoch.“ Priznáva, že covid pozitívny mal byť už na Silvestra. Ale následne, 2. januára sa pochváli: „Bol som práve zapáliť sviečku generálovi Lučanskému. Myslel som, že tam bude horieť zopár sviečok. A že tam možno budú jeden-dvaja ľudia. Veď je zákaz vychádzania a Mikulec poslal policajtov, aby rozdávali pokuty a zastrašovali ľudí. Išiel som po Račianskej a neveril som vlastným očiam. K budove Prezídia Policajného zboru húfne prúdia ľudia zapaľovať sviečky. Pred schodmi stoja desiatky ľudí a prejavujú generálovi úctu.“ Blaha sa zastrája: „Samozrejme, hneď ako sa dostanem z karantény, podám trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, ktorý ma dňa 28. 12. 2020 nakazil nebezpečnou ľudskou chorobou.“ A ja si kladiem otázku, nebolo Blahove správanie vrcholne nezodpovedné? Nemal by niekto podať trestné oznámenie skôr na poslanca a podpredsedu Smeru, Ľuboša Blahu, ktorý sa počas núdzového stavu a zákazu vychádzania, vybral na druhý koniec mesta zapáliť sviečku, kde stretol veľké množstvo ľudí, pričom už dva dni mal podľa vlastného vyjadrenia príznaky ochorenia na Covid 19? Nemohol poslanec Blaha nakaziť niekoho z tých, ktorí prišli rovnako ako on, zapáliť sviečku Milanovi Lučanskému?

Teraz najčítanejšie

Ján Benčík

Nakoľko mi nie sú ľahostajné pomery na Slovensku, píšem na webe Denníka N blogy o tom, čo považujem za nebezpečné. Píšem o konšpirátoroch, kremeľských trolloch, pravicových aj ľavicových antiliberálnych extrémistoch. Niektorí ľudia ma za to majú úprimne radi, iní ma rovnako úprimne nenávidia. A niektorí sa mi dokonca vyhrážajú. Beriem to ako niečo, čo súvisí s tým, čo robím.