Denník N

Čo je internetový marketing?

Internetový marketing je vo všeobecnosti súbor činností, ktoré vedú k predaju produktov alebo služieb prostredníctvom internetu.

Je veľmi efektívny, pretože ľudia trávia na internete denne nespočetné množstvo času. Práve z tohto hľadiska je najlepšou voľbou na prezentovanie výrobku alebo služby online reklama. Internetový marketing sa v skratke zameriava práve na tvorbu reklamy na internete, pričom sa tiež snaží cieliť na správnu skupinu potenciálnych zákazníkov. Vďaka tomu môže spoločnosti priniesť obrovské zisky a pritom nie je finančne náročná.

Výhodou internetového marketingu je práve možnosť lacného, no pritom veľmi precízneho cielenia na skupinu vašich potenciálnych zákazníkov. Rovnako je výhodou, že môžete priamo merať efektivitu vašej reklamy, vďaka čomu máte presné štatistiky ohľadom jej kvality. Najčastejšou stratégiou sú zľavové kupóny a kódy, ktoré ponúkajú stránky svojim zákazníkom. Zákazníci majú k dispozícii vždy aktuálne akcie, čo podporuje ich nákupný apetít a tak nakupujú omnoho viac.

Základné piliere

Medzi základné piliere internetového marketingu patria webové stránky. Slúžia na komunikáciu so zákazníkmi a sú virtuálnou platformou, ktorá predáva produkty a služby. Webová stránka je nesmierne dôležitá pre prezentáciu biznisu, no pre jej úspešnosť sú potrebné aj ďalšie funkcie. SEO optimilizácia je stratégia, ktorá zaručí vašej stránke veľké množstvo zobrazení. Vďaka nej sa totiž pri zadaní kľúčových slov vo vyhľadávači vaša stránka objaví na popredných priečkach. Vo všeobecnosti najviac kliknutí dostávajú práve prvé stránky, ktoré sa zobrazia.

Veľmi dôležitou súčasťou online marketingu je aj email marketing, či affiliate marketing. Obe tieto stratégie pri správnom nastavení dokážu prilákať zákazníkov na vašu stránku, vďaka čomu sa zvyšujú aj vaše tržby.

Sociálne siete

Sociálne siete sú dnes veľmi dobrým priestorom na online reklamu. Veľmi dobre funguje aj influence marketing, ktorý prostredníctvom známych a úspešných osobností oslovuje širokú verejnosť. Celkovo sa stránky obchodov na sociálnych sieťach dajú zaujímavo prepojiť, vďaka čomu sa zákazníci vedia dostať priamo z vášho profilu na sociálnej sieti k pokladni.

PPC reklama

PPC reklama je dnes veľmi obľúbenou marketingovou stratégiou, ktorou sa dá dobre zmerať efektivita aj ekonomika. Za takúto reklamu platíte len vtedy, keď niekto klikne na vašu reklamu. Reklama sa zobrazuje na rôznych sídlach, pričom neplatíte priamo za zobrazenie odkazu, ani za časové obdobie uverejnenia, len za kliknutie. Na Slovensku je tento tip reklamy veľmi populárny a v súčasnosti patrí medzi najlepšie stratégie internetového marketingu.

Teraz najčítanejšie