Denník N

Sociálny detox alebo na Instagrame sledujem 30 ľudí

Lebo s „menej“ nestrácaš, s „menej“ dostávaš „viac“.

Končí sa mesiac, v ktorom si ľudia dali nadľudské ciele s vidinou toho, že nové číslo v kalendári niečo zmení. Nie som zástankyňou toho, že začiatok nového roka je jediný priestor na zmenu, avšak 3. januára som si unfollowla všetkých ľudí na Instagrame. Zatiaľ čo, mnohí ľudia upratovali svoje domovy, ja som sa rozhodla upratať ten svoj, instagramový.

Na sociálnych sieťach konzumujeme strašne veľa obsahu. Či už pozitívneho, alebo negatívneho.  Je to miesto plné inšpirácie, ale aj konšpiračných webov. Častokrát si ani neuvedomujeme to, ako svoju myseľ zbytočne plníme informáciami, na ktoré sme klikli len pre lákavý názov.

Sociálne siete mi spôsobovali úzkosť. Zo začiatku to bolo miesto plné inšpirácie, postupom času sa však zmenilo na miesto, ktoré mi odoberalo energiu. Bola som preinformovaná dianím vo svete, strácala svoju originalitu, porovnávala sa a „dobrovoľne“ sa ničila. Napriek tomu všetkému som nedokázala len tak vypnúť môj „instagramový a facebookový život“, lebo čo ak prídem o nejaké dôležité informácie a nebudem v obraze? Chcela som vedieť čo sa deje na druhej strane planéty, ale to čo sa deje v mojom vnútri mi bolo ľahostajné.

Pred Vianocami som ostala pozítivna s koronou doma a jediné na čo som sa zmohla bol spánok. Nebola som na sociálnych sieťach a moje Vianoce boli viac než koronové. Po tejto koronovej odysei som chytila môj mobil a celý môj „instagramový život“ na pár hodín zastavila. Zo sledované 310 bolo sledované 0. Zrazu som sa cítila voľná. Žiadne informácie, žiadne príbehy, len môj skoro prázdny instagramový feed a ja.

A aj keď sa mi zdalo, že všetci ľudia, ktorých sledujem sú potrební, ukázalo sa, že je ich len pár. Vlastne by mi stačili dve ruky. Mala som prehľad vo všetkom potrebnom čo sa deje a zároveň necítila úzkosť. Bola som plná energie a nápadov, bola som to konečne ja.

Stratila som desiatky followerov, lebo som mnoho ľudí unfollowla, ale našla som seba a urobila si malý okruh skutočných priateľov. Kvalita nad kvantitou. Vo všetkom. Lebo s „menej“ nestrácaš, s „menej“ dostávaš „viac“.

Teraz najčítanejšie