Denník N

Ako Vám obchody vrátia stovky EUR z Vašich nákupov, alebo jednoduchá „kuchárka“ na efektívny cashback systém.

cash back system

Dnes sa povenujem v tomto krátkom a prehľadom blogu, ktorý popíšem ako „kuchárku“ pre každého, kto sa chce touto cestou vydať.
A podľa mňa by to mal zvážiť každý, lebo je to projekt na celý život a jeho nastavenie Vás bude stáť len 1 hodinu života.

Vzhľadom na môj posledný príspevok na blogu, ohľadne reálneho prípadu nastavenia financií u jednej priemernej slovenskej rodinky, mi prišlo viacero otázok, ako si môže človek nastaviť efektívne cashback systém vo svojom živote. Preto sa tomu povenujem v tomto krátkom a prehľadom blogu, ktorý napíšem ako „kuchárku“ pre každého, kto sa chce touto cestou vydať.

A podľa mňa by to mal zvážiť každý, lebo je to projekt na celý život a jeho nastavenie Vás bude stáť 1 hodinu života. Na úvod zhrniem, že takto nastavený model mojej rodine za rok 2020 priniesol cashback v hodnote vyše 1400 EUR, takže som vlastne každý mesiac mohol investovať o 116 EUR viac.  Pritom sú to vlastne peniaze, čo mi vrátili obchodníci cez rôzne cash back systémy a výhody, ktoré budem popisovať. Hneď však dodám, že celý príklad budem opäť stavať do roviny priemernej slovenskej rodiny a ich výdavkov, aby ste hneď nekývli rukou a nepovedali si „No jasné, toto sa mňa týkať nebude…“. Ja mám navyše Tier 4 CRO karty, ktorá mi dáva sama o sebe 5% cashback na všetky nákupy.

Tak a ideme na to krok za krokom.

Popíšme si to na modelovom príklade nákupu kuchynského robota (práve som ho kupoval tak ma to napadlo) v hodnote 100 EUR pre rýchly prepočet. Ak absolvujete tieto kroky, máte celý cashback systém nastavený a pripravený na každé budúce využitie v rodine po ďalšie roky.

„Ingrediencie“ čo budeme potrebovať:

Heureka.sk, Plnapenazenka.sk, VISA CRO debetná karta, Curve aplikácia (voliteľné)

„Doba prípravy cashback systému“1 hodina Vášho čistého času

  • KROK 1 – Na úvod si zriadime registráciu v aplikácii Curve (15 min). Nájdete ju NA TOMTO LINKU. Jedná o skvelú fintech aplikáciu, ktorá umožní urobiť tieto kľúčové veci:
    • Agreguje všetky Vaše karty pod jednu kumulačnú Curve kartu a teda si značne odľahčíte peňaženku. Curve kartu jednoducho importujete do Apple Pay a máte ju okamžite aktivovanú a pripravenú na platby.
    • Curve tvorí praktický prehľad a alokáciu výdavkov do skupín, a teda ak budete gro Vašich platieb za tovary a služby robiť cez túto kartu, máte rovno krásny prehľad a štruktúru výdavkov za každý mesiac. Je to základ dobrého plánovania rodinných financií. Prehľad sa kumuluje za všetky priradené karty pod Curve.
    • V aplikácii môžete mať mnoho kariet a vždy máte jednu predvolenú, ktorá je pri nákupe „naúčtovaná“. Ak sa aj náhodou pomýlite nič sa nedeje. Funkcia „Go back in time“ Vám dovolí prehodiť výdavky medzi kartami navzájom až 90 dozadu a to je nesmierne dôležité – uvidíte neskôr pri VISA CRO karte.
    • Keďže mi budeme pracovať s Curve kartou zadarmo (áno fakt reálne je to zadarmo – žiadne háčiky a chytáky – haló slovenské banky inšpirujte sa), získate ako promo ešte 5 GBP na úvod a 1% cashback na 3 vybrané obchody na 90 dní. Ja som si vybral LIDL, Tesco a DM drogéria.
    • Takže, keď si zriadite virtuálnu Curve kartu, požiadajte rovno o vydanie aj fyzickej plastovej, ktorá príde za cca 7 dní ale platiť už môžete aj virtuálnou. Tú fyzickú kartu následne dáte partnerke / partnerovi a tak Vám neujde žiaden nákup a prehľad výdavkov. Vyberte si free verziu za 0 EUR, tie vyššie verzie za mesačné poplatky sa podľa mňa neoplatia, ale každý má iné priority.Teraz musíte „nahrať“ Vaše platobné karty pod kartu Curve a môžeme začať platiť.

 

  • KROK 2 – Teraz budeme potrebovať zažiadať o VISA CRO kartu (20 min). Nájdete ju NA TOMTO LINKU a podrobnú recenziu celého projektu som robil v tomto príspevku. My sa teraz na ten projekt budeme, ale čisto pozerať len cez optiku cashbacku a benefitov. Odporúčam preto „2nd Tier“ kartu Ruby Red s týmito výhodami:
  • V jednoduchosti povedané, pri nákupe a uložení 5.000 CRO (čo je ekvivalent aktuálne cca 250 EUR) na 6 mesiacov, získate 2% cashback na všetky nákupy a 100% preplatenie mesačného poplatku za Spotify (u mňa 9 EUR/mesiac). Po tých 6 mesiacoch, si nakúpené CRO môžete pokojne vybrať, alebo previesť späť na EUR podľa aktuálnej ceny CRO/EUR a znížia sa Vám výhody (stále však zostane 1% cashback grátis). Môžete ich tam aj ďalej ponechať a tým využívať ďalej všetky vyššie zobrazené výhody. Návratnosť celej „bloknutej“ sumy pri tejto karte je 10-12 mesiacov, ak ňou reálne platíte a využívate Spotify. Vyššia úroveň karty je už drahšia a návratnosť vyššia. Nejdem tu ale do detailov, nakoľko všetko som podrobne popísal na tomto linku. V prípade, že nechcete vôbec nič „riskovať“ a platiť zvoľte teda aspoň Free blue verziu na 1% cashback.
  • Tuto budete musieť čakať na fyzickú kartu (nemajú virtuálnu verziu karty) a keďže majú obrovský nárast užívateľov nestíhajú karty vyrábať (toto nie sú plastové kartičky, ale prestížne metal VISA karty – pochopíte keď ju budete držať v ruke). Reálna doba je aj 1 mesiac, ale nás to neodradí lebo máme Curve a ako som písal akýkoľvek výdavok zaplatený kartami pod Curve si viem 90 dní nazad „prehodiť“ na inú kartu. Šikovnejší už pochopili, že keď aj dnes niečo kúpime cez svoju bežnú debetnú kartu podradenú pod Curve, kde nie je cashback, tak potom čo dostaneme VISA CRO a nahráme ju pod Curve si následne pekne všetky nákupy spätne prehádžeme na VISA CRO a dostaneme na ne aj cashback 2%. Jednoducho povedané na karty, kde sme tie nákupy originálne platili sa peniaze vrátia a na VISA CRO strhnú a dostaneme cashback. Pozor, platíte ale vždy Curve kartou, obchodník nevie akú reálne kartu Curve naúčtuje aplikácia. Takže sme trochu „oklamali“ čas čakania a všetko to ťažké v príprave máme za sebou.

 

  • KROK 3 -Teraz už len ostáva spraviť registráciu na cashback stránke Plná peňaženka NA TOMTO LINKU (5 min). Jedná sa výbornú cash back stránku, čo poskytuje zľavy do viac ako 560 slovenských i svetových gigantov ako Ebay, Aliexpress. Sú tam skutočne dobré a využiteľné obchody a nestojí Vás tá služba ani cent. Odporúčam inštalovať do prehliadača aj ich plugin, ktorý Vás pri brázdení po stránkach automaticky upozorní, že v danom eshope majú nejaké kupóny, alebo zľavy.

Príprava je za nami, ideme na prvý nákup.

  • Na Heuréka.sk alebo Pricemánia.sk si zistíme, reálnu cenu nášho kuchynského robota. Vidíme, že ho majú v obchodoch, kde Plná peňaženka ponúka zľavu. Rýchlo porovnáme, či v inom obchode ten istý tovar nedostaneme lacnejšie ako aj s uplatneným kupónom. V mojom prípade to tak nebolo a najnižšia cena kuchynského robota bola zároveň aj podporená kupónom z Plnej peňaženky vo výške 3,5%.
  • Preklikol som sa teda na daný e-shop z môjho prihláseného účtu v Plnej peňaženke a normálne vyriešil nákup v e-shope ako inokedy. Je dôležité ísť cez preklik a nie priamo na e-shop, inak by ste prišli o cashback ponúkaný Plnou peňaženkou.
  • Pri platbe si samozrejme vyberiem Curve kartu, ktorú mám spárovanú s VISA CRO, alebo keď nepoužívam Curve platím priamo VISA CRO.
  • Hotovo a vybavené a môj reálny nákup vyzeral takto – namiesto ceny v e-shope 100 EUR, som síce tých 100 EUR eshopu reálne zaplatil, ale Plná peňaženka mi dala cashback 3,5% a VISA CRO 2% a všetko mi to Curve naúčtovala pekne do prehľadu rodinných výdavkov do položky Elektronika. Výsledný efektívny účet teda 94,50 EUR a 5,50 EUR je doma za jeden nákup. Ako hovoria v klasickom českom filme „ Co je doma, to se počítá, pánové…“ 😊

 Malá úvaha na záver.

Tak to je všetko – žiadna atómová fyzika. Systém je nastavený a môžete to replikovať na všetky ďalšie nákupy tovarov a služieb. Samozrejme ak niekto pozná lepší a efektívnejší systém, prosím prispejte svojou troškou „do mlyna“ a podeľte sa s tým v komentároch. Človek sa učí celý život a nikto tu nemáme patent na rozum a najlepšie riešenia.

Priemerná slovenská rodina údajne míňa na spotrebný tovar, potraviny, dovolenky, stravu, služby a iné bežné výdavky cca 600 EUR mesačne. Ak by všetko platila kartami a využívala tento cashback systém, môj skromný prepočet a odhad je úspora ročne 288 EUR a rodinný účet Spotify grátis. A to už podľa mňa nie je na zahodenie,  no nie ?

Ak sa Vám moje blogy a rady páčia, prosím registrujte sa na odber newsletteru na spodnej časti stránky https://www.romanzavodsky.sk/ , aby Vám neušiel žiaden nový blog a sledujte moje sociálne siete na ďalšie rady a tipy z oblastí osobných financií, investovania, finančnej gramotnosti a zhodnocovania vlastného majetku.

Facebook: https://www.facebook.com/unikdoslobody/

Instagram: https://www.instagram.com/unik_do_slobody/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/romanzavodsky/

Budem taktiež nesmierne rád, ak sa podelíte s informáciou o tomto filantropickom neziskovom projekte zameranom na zvýšenie finančnej gramotnosti so svojou komunitou a priateľmi. Len pocit, že to všetko má zmysel a ľudí to zaujíma, ma ďalej poháňa v písaní ďalších blogov a investovaní tak drahocenného času do tohto projektu. Ďakujem veľmi pekne.

Disclaimer: Investovanie a obchodovanie na burze ako aj iných popisovaných investičných produktoch nesie svoje riziká. Na tejto webovej stránke nedávam žiadne investičné odporúčania alebo rady, neposkytujem žiadne investičné poradenstvo, prezentujem iba vlastné názory, postrehy, skúsenosti a myšlienky. Dôsledne odporúčam každému urobiť si vlastnú analýzu pred uskutočnením akéhokoľvek investičného rozhodnutia či už na burze alebo mimo nej, prípadne sa poradiť s profesionálom. Nenesiem zodpovednosť za Vaše investičné rozhodnutia.

Teraz najčítanejšie

Roman Závodský

Chcem ti pomôcť odísť zo systému, ktorý tu fungoval mnoho rokov. Ideš do práce, zarobíš, minieš, užiješ. Doži sa dôchodku a všetko bude ako tak OK. Toto je už prežité. Ja ti ponúkam únik, aký som absolvoval ja sám. Únik do slobody.