Denník N

Highway to hell

Tak si držme klobúky. Bude to pekelná jazda.

Je ozaj veľmi ťažké to komentovať. Situáciu môžeme načrtnúť zhruba takto:

Máme za sebou 5 týždňov akože prísnych opatrení. Všetko nasvedčuje tomu, že to nestačí, v zásade to ani nikto z pan(dem)ickej komisie ani z vlády nepopiera.

Tak sa dievčence a chalani rozhodli, že šliapnu do pedálov. Nebudú to zbytočne naťahovať, nebudú sedieť s vyloženými nohami. Školy otvoria, tínedžeri majú depky, tak pustia menšie deti do školy, nech doma nedeprimujú starších súrodencov. Ale jeden z rodičov sa musí aspoň raz za tri týždne podrobiť vysokocitlivému antigénovému testu, alebo teda aspoň ústne prehlásiť, že tak urobil, nech  máme istotu . Dokonca aj do práce keby ste chceli chodiť, skrátka ani jeden prenášač sa neprešmykne, za to vám ručí naša vláda.  Antigénové testovacie kapacity máme neobmedzené, aj samosprávy konečne majú nejakú náplň, aj zdravotníci, veď len dobre im dievčence a chalani chcú.

Ja verím, že krivka bude klesať, stačí, ak sa budú primerane redukovať počty vykonaných PCR-testov  ( teraz sa nerobí ani polovica z maximálnej dennej kapacity. A sú aj iné finty, moju pacientku z Košíc včera objednali na test do Kráľovského Chlmca). Pozitívne antigénové testy sa nerátajú, veď kto by im nakoniec veril. Keby niekto nevedel , ja nakoniec  tiež neviem presné zastúpenie, len zo svojej praxe- veľká časť pozitívnych testov je urobená pacientom s príznakmi ochorenia, keby som stíhal, značím si. O senzitivite na vyžiadanie zošérujem skúsenosti.

Dámy a páni, srdečne a nadšene blahoželám, súc neschopný zdržať sa hlasných prejavov nadšenia a radosti z krásnej perspektívy. Do mesiaca nemáme bordový okres, zostanú  nostalgické spomienky na obdobie do februára 2021.

Plánoval som, že si pôjdem ľahnúť niekam na psychiatriu, to mi ale asi nevyjde, viete,  reprofilizácia…

Musím sa priznať, že som mal po posledných voľbách určité očakávania. Predčili ste ich.

Ako sa to vraví? Ešte väčší blbci, ako sme si mysleli?

Hešteg dorici

Teraz najčítanejšie

Ladislav Varga

Pracujem 29 rokov ako praktický lekár, nie vždy praktický.