Denník N

Plochý herec či adoptovaná paraolympionička

Utárané, prvoplánové ale aj absurdné. Také sú americké reklamy. Aspoň súdiac podľa prehliadky toho najlepšieho (alebo toho najdrahšieho) čo reklamné bloky počas finále amerického futbalu ponúkajú.

Začnime pekne od začiatku

Novorodencami. Tí sú hlavnými hrdinami spotu pre značku pienok Huggies. Veľmi pekne nakrútené, asi to bola aj brutálne drahá produkcia, text plný insightov z detského sveta – ale idea, čo ja viem, vlastne aká je to idea?

https://youtu.be/Q2j0IT8RJ-o

Adoptovaná paraolympionička

Dojímavý príbeh dievčata, ktorému amputovali nohy a napriek tomu si ju adoptovali sa stal hlavným motívom spotu značky Toyota, ktorá sa hrdí sponzoringom olympionikov. Pôsobivé prevedenia umocňuje silný emotívny náboj príbehu, aj keď značka zrazu pôsobí nejak „pricapene“ k tomu celému, veď pozrite:

https://youtu.be/fqWG5_7nwyk

Plochá celebrita

Už nestačí mať v reklame slávnu tvár len tak halabala. Viaceré superbowlové reklamy využili slávne tváre Hollywoodu svojsky – účinkujú pod svojím menom, ale pridávajú im rôzne vlastnosti či podoby. Napríklad taký Matthew McConaughey bol 2D.

Rôzne tváre špinavej mikiny

Ešte horšie dopadol komik Jason Alexander. Jeho oslintaná dokrčená tvár propagovala pracie práčky Tide v reklame odporúčajúcej prať aj veci, ktoré na prvý pohľad špinavé nevyzerajú.

https://youtu.be/YvjuL6Bci6M

Cukríky ako ospravedlnenie

Noša urážok sa stala základom pre ideu reklamy na M&M’S. Mozaiku vtipných a relatívne uveriteľných scénok uzatvára ospravedľňovanie sa cukríkom za to, že ich niekto je. Divné, aha:

https://youtu.be/lKUcHcizEMc

Keď ti život dá citróny

Mám pocit, že už sme zažili aj hodnotnejšie ročníky superbowlových kúskov, ale veď nevadí. Úprimne povedané, čakal som viac odkazov na pandémiu, ale nebolo ich veľa. Zdá sa mi, že s nápadmi sme na Slovensku na tom celkom dobre, čo by však prospelo našim reklamám je lepšie prevedenie. Čo trošku súvisí aj s rozpočtami, všakže.

https://youtu.be/g6CVKs77X74

Ak vás zaujímajú dobré (alebo aj zlé) reklamy zo sveta či Slovenska, pridajte sa do mojej skupiny Pán Slovák vie čo-to o reklame a neváha vás to naučiť na Facebooku. A/alebo si pozrite aj moje straršie blogposty na tému komunikácie a reklamy (klik na obrázok úplne dole).

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency