Denník N

Online reklama ako marketingový nástroj

Správna reklama na internete je nesmierne efektívna a dokáže cieliť priamo na vašu cieľovú skupinu, vďaka čomu nemusíte investovať veľké peniaze a reklama je účinná.

Online reklama v súčasnosti patrí v súčasnosti medzi najviac používané marketingové stratégie. Keďže trávime na internete množstvo času, je logické, že je ideálne využiť tento čas aj na propagáciu vašich produktov alebo služieb. Správna reklama na internete je navyše nesmierne efektívna a dokáže cieliť priamo na vašu cieľovú skupinu, vďaka čomu nemusíte investovať veľké peniaze a reklama je účinná.

Google reklama

Google je používaný predovšetkým ako web vyhľadávač, prostredníctvom ktorého surfujeme po internete a hľadáme rôzne informácie. Rovnako je však dnes v popredí aj Google reklama, ktorá sa inak nazýva Google AdWords. Tento systém slúži na inzerciu produktov a služieb, pričom má bezplatnú registráciu. V rámci tohto systému je možné vytvárať vhodné reklamy a používateľ si môže vybrať koľko chce do reklamy investovať.

Ako som už spomenula, tak internetová reklama má výhodu v presnom cielení, čo je presne aj benefitom Google reklamy. Pri tejto reklame navyše platíte len vtedy, keď na ňu reálne niekto klikne. Táto forma reklamy sa nazýva PPC, teda pay-per-click. Zároveň existujú 4 základné typy reklám v rámci Google Ads:

  • Inzercia vo vyhľadávacej sieti– priestor na reklamu v klasickom vyhľadávaní. Dôležité je voliť kľúčové slová, pri ktorých sa reklama zobrazí.
  • Inzercia vo obsahovej sieti– priestor na reklamu na konkrétnych webstránkach alebo aplikáciách. Zväčša ide o grafické reklamy, niekedy aj textové.
  • Nákupné reklamy, ktoré sú vhodné len pre majiteľov e-shopov. Vyskytujú sa vo vyhľadávaní vo forme obrázku s cenou a odkazom na vašu stránku.
  • Videokampane sú poslednou formou Google reklamy, ktorá predstavuje krátke spoty obvykle 6 až 15 sekúnd pred prehratím videa na YouTube.

Ďalšie marketingové stratégie

Ďalšia obľúbená marketingová stratégia je spolupráca medzi zľavovým portálom a konkrétnym internetovým obchodom. Príkladom sú napríklad zľavové kupóny eobuv, ktoré umožňujú zákazníkom nakupovať výhodnejšie. Zároveň kupónový web získava určitú výhodu za sprostredkovanie predaja a internetový obchod zasa získava zákazníka. Je to teda stratégia výhodná pre všetky strany.

Teraz najčítanejšie