Denník N

Matoviča stvoril Facebook, ten ho aj položí

Koláž N/foto N – Tomáš Benedikovič
Koláž N/foto N – Tomáš Benedikovič

Igor Matovič dosiahol veľký volebný úspech vďaka sociálnej sieti, veď jeho povestné video Počiatkovej vily sa bude ešte dlho premietať na hodinách politológie, ako príklad skokového rastu preferencií.

Nikto nemôže namietať, že hlavne vďaka statusom na jeho profile, alebo profile strany OĽANO sa stal premiérom. Marketing robil výborne v správnom čase a výsledkom bol silný úspech hnutia OĽANO v posledných parlamentných voľbách. A bude to práve Facebook, ktorý mu jeho premiérsky post aj zoberie.

Koronakríza udrela na všetky krajiny, ale taký prepad dôvery voličov sa len tak nevidí. Veď čísla boli zlé napríklad aj v Nemecku či Rakúsku, ale Merkelová a Kurz sa tešia veľkej obľube. Hlavne je to preto, že ich rozhodnutia a komunikácia má hlavu a aj pätu. Slovenský premiér navyše namiesto toho, aby riešil niektoré koaličné veci za zatvorenými dverami, vyťahuje ich na svetlo sveta na svojom profile a celkovo sa odkláňa od politického marketingu, ktorý ho vyniesol do čela slovenskej politiky.

Odhliadnúc od jeho komunikácie na Facebooku, ktorá ľudí už otravuje a unavuje, pretože nevidia žiadnu mieru zlepšenia situácie na Slovensku, mu ako premiérovi škodia aj výkony niektorých jeho ministrov a poslancov, ktorí aktuálne považujú za hlavný problém krajiny starosť o maternicu inej ženy a nie to, ako pomôcť tisíckam ľudí a firiem zasiahnutých ekonomickým lockdownom.

Vláda stráca ako celok popularitu aj napriek tomu, že vo väzbe sedia veľké ryby slovenskej scény, ale z toho sa ľudia nenajedia. Ľudia sa najedia iba zo svojho zárobku, preto je potrebné v prvom rade rozšíriť ekonomickú pomoc všetkým zasiahnutým, napríklad u firiem hlavne na úhradu neuhradených faktúr v dôsledku pandémie, ktoré nekryjú znížené tržby. A v druhom rade nechať boj proti pandémii na odborníkov, ktorí sa problematike rozumejú a nie sú viazaní na žiadne politické preferencie.

Teraz najčítanejšie