Denník N

O zlodejoch a covide.

My Slováci radi ponižujeme sami seba… Skúsme radšej rozmýšľať a radovať sa, koľkým tisícom sme predĺžili život.

Hovorí sa, že žiadna prekážka zlodeja nezastaví. Len spomalí. O kvalite trezorov, plotov a brán svedčí čas, ktorý potrebuje vlamač na ich prekonanie.

Vírus je tiež zlodejom zdravia. Niektoré krajiny nasadili slabé opatrenia a covid prenikol rýchlo. V takom Belgicku je už 21.000 mŕtvych a to väčšina umrela už vlani na jar. Slovensko je dvakrát menšie, teda akoby sme mali 10.000 hrobov. Ešte nemáme :-) Navyše nám umierali ľudia o dlhé mesiace neskôr.

My Slováci si radi sypeme popol na hlavu. Aj preto máme tak malé platy a ešte menšie dôchodky. Buďme k sebe objektívnejší a radujme sa, koľkým ľuďom sme predĺžili život opatreniami. Malo to zmysel.

Teraz najčítanejšie

Peter Dubec

Som trochu ako kačica zo známej bájky, čo vedela plávať ako ryba, lietať ako orol a behať ako jeleň. Vlastne nie ako jeleň, ani ako orol, ani ako ryba… Inými slovami, viem všeličo, ale v učebniciach o mne zmienka nebude :-) Tak aj ja. Som doktor prírodovedy, ale stihol som už aj Master of Divinity. Písal som kedysi aforizmy a epigramy (dokonca mi za ne aj platili :-) ). Aj v Romboide mi vyšlo pár veršov... Vydal som zo dve menšie knižky. Vo voľnom čase pracujem ako mentor Rómskeho chalana, alebo vedúci v Royal rangers (niečo ako skauting). Na NationsUniversity mám na starosti predmet World of Mathematics – ako dobrovoľník – je to teologická škola, kde sa prihlasujú aj z chudobných krajín a na tých pár študentov, čo si tento predmet vyberie netreba venovať až tak veľa času. (Asi mám na to gény, lebo starý otec bol povolaný na vtedy vznikajúcu pedagogickú vysokú školu, aby založil sekciu didaktiky matematiky, hoci ja som len tieň z neho.) Ale za väčší pedagogický výkon považujem, že som zachraňoval žiakov pred reparátom. Prípadne im iba pomáhal, aby rozumeli. Od najmenších, až po študentom matfyzu. Tiež pôsobím v redakcii Cestou svetla. Zarábam si ako informatik (mám rád túto prácu, lebo pri nej môžem aj pomáhať, aj učiť, aj riešiť problémy a nové veci). A tiež prevádzkujem ubytovanie na súkromí. Mám manželku a dve dcéry. Rád sa bicyklujem, hrám na gitare...