Denník N

Násilie na ženách, poruchy príjmu potravy a zlepšenie koncentrácie

Toto sú témy, ktoré zaujali porotcov súťaže Asociácie public relations Slovenskej republiky – Prokop. Naše kampane získali štyri shortlisty.

Keď som zakladal svoju agentúru rozhodol som sa tvoriť komunikačné stratégie využívajúc poznatky kognitívnej vedy a tvoriť inovatívne kampane s akcentom na spoločenskú zodpovednosť. To, že s mojimi priateľmi dokážeme komunikovať náročné témy akými sú poruchy príjmu potravy, či násilie na ženách spôsobom, ktorý rezonuje, a ktorý ich dokáže dostať do povedomia rôznych cieľových skupín mi teraz potvrdzuje hodnotenie poroty súťaže Prokop. V kampaniach pre Alianciu žien Slovenska, pre Chuť žiť a v projekte The 16Hz Project sa snúbi všetko, čo som si pred vyše rokom zaumienil a veľmi ma teší, že to ocenili aj odborníci z brandže. 

Téma násilia v intímnom vzťahu je, žiaľ, stále aktuálnejšia

Aj na základe súčasného diania v spoločnosti je zrejmé, že diskriminácia a násilie zo strany mužov sú v našej kultúre hlboko zakorenené. Či už ide o nevhodnú poznámku, obťažovanie, alebo priamo násilný čin, je dôležité nebyť ľahostajný. Násilie v intímnom vzťahu sa totiž väčšinou odohráva mimo zraku verejnosti a často môže trvať aj roky. Štatistiky to len potvrdzujú – aspoň raz za život ho zažila každá štvrtá žena. Situácii nepomáha ani pandémia, ktorá zvyšuje frustráciu, psychickú záťaž, počas lockdownu sledujeme zvýšenie konzumácie alkoholu a narastá počet volaní na krízové linky.

“Takmer 10 rokov som prežila v pivnici, kam ma neustále vyháňal a kde som sa pred ním skrývala.” (Magda) “Najskôr mi fyzicky ubližoval tak, aby nezanechal viditeľné stopy. “ (Tereza) To sú len krátke úryvky z autentických skúseností žien, ktoré prináša projekt Svedectvá. Okrem loga a webky sme pracovali na komunikácii témy na sociálnych sieťach a v médiách. Nechýbala netradičná „tlačovka“ v podobe inštalácie v uliciach Bratislavy. Pozrite si video, ktoré dokumentuje celú našu kampaň:

TikTok ako nástroj na osvetu o poruchách príjmu potravy

TikTok už nie je len o uletených tancoch alebo skejtujúcich psoch. Niektoré videá môžu upozorniť na vážny zdravotný problém či dokonca zachrániť život. K takým patrí aj výzva Daj prst dole a jeho česko-slovenská edícia Chuť žiť. Kto občas zablúdi na sieť TikTok, zrejme pozná aj výzvu Daj prst dole (#putyourfingerdown). Princíp videa je jednoduchý. Účinkujúci ukazuje do kamery dlane s roztiahnutými prstami a zároveň reaguje na desať tvrdení. Ak sa s niektorým bodom stotožňuje, jeden prst pokrčí. Témy, teda „edície“ môžu byť rôzne – vtipné aj celkom vážne.

Edícia Chuť žiť upriamuje pozornosť na poruchy príjmu potravy (PPP), ku ktorým patrí aj mentálna anorexia alebo bulímia.PPP majú najvyššiu úmrtnosť spomedzi všetkých psychických ochorení. Postihujú najmä mladé dievčatá vo veku 10 až 14 rokov, no čoraz častejšie k nim pribúdajú aj chalani. Platforma TikTok je preto na šírenie osvety o PPP priam ideálna.

Na zvýšenie koncentrácie slúži špeciálny track

The 16Hz Project prináša unikátne spojenie výsledkov vedeckého bádania so súčasnou hudbou, ktoré zlepšuje koncentráciu. Navyše, výťažok z projektu putuje Lige za duševné zdravie. Aktivita mozgu sa dá ovplyvňovať rôznymi spôsobmi. Svetlom, magnetom, či zvukom. Doterajšie vedecké výskumy prišli na to, že mozog vykonáva svoju činnosť pri rôznych frekvenciách, teda mozgových vlnách. Pri úplnom uvoľnení zodpovedá frekvencia 10Hz, pri nervozite stúpne na 40Hz. Ak sa mozog dobre sústredí, jeho aktivita dosahuje výšku 16Hz. Ale ho ale prinútiť, aby sa naladil na správnu frekvenciu?

Určité zvuky vedia koncentráciu zlepšiť. Riešením sú tzv. binaurálne beaty, ktoré vznikajú spojením dvoch tónov rôznej frekvencie, počúvaných každým uchom osobitne. Výsledný súzvuk ovplyvňuje frekvenciu mozgových vĺn a vytvára tzv. neurónové naladenie. Laicky povedané, mozog sa „naladí“ na správnu činnosť. Viac o projekte v našom blogu a v tomto videu:

Ak vás zaujímajú dobré (alebo aj zlé) reklamy zo sveta či Slovenska, pridajte sa do mojej skupiny Pán Slovák vie čo-to o reklame a neváha vás to naučiť na Facebooku. A/alebo si pozrite aj moje straršie blogposty na tému komunikácie a reklamy (klik na obrázok úplne dole).

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency