Denník N

Dá sa to aj inak….

Na základe skutočností okolo prihlasovania našich starších spoluobčanov na vakcináciu, ktoré mi pripadá doslova urážajúce a dehonestujúce, kde doslova títo ľudia, poťažne ich mladší rodinný členovia číhajú na počítači, kedy sa spustí prihlasovanie. Ja som kedysi stanoval pred mototechnou na Starej Vajnorskej, aby sa mi ráno ušlo v ľudovom poradovníku miesto na novú škodovku a to sa písal rok 1985. Čo sa odvtedy zmenilo? Nič! Vtedy však išlo o auto a dnes stoja títo občania v poradovníku na život! Pribudli nám však počítače, IT technológie, smartfóny, ale podstata ostala. Rôzne prebujnelé aparáty centier ako NCZI a podobné, prepchaté počítačmi najvyšších výkonov, sa teraz javia ako odkladisko kamarátov, rodinných priateľov na dobre platené miesto bez zodpovednosti a bez úloh. Až táto strašná pandémia odhalila ich totálnu zbytočnosť. Hordy papierov sa prenášajú z kancelárie do kancelárie, z poschodia na poschodie, počítače sa používajú ako písacie stroje. A výsledok, zapnite si po 19:00 doma počítač a skúste sa prihlásiť!!!! A teraz, ako sa to dá, ako to funguje, keď sa IT systémy využívajú, keď sa výpočtová technika používa na dané účely, nie, ako písacie stroje a spravujú a obsluhujú ich schopní ľudia a kvalitní programátori. Žijem v UK 10 rokov, hneď po príchode som sa prihlásil do zdravotného systému NHS. ONLINE!!!! Pozvali ma na vstupnú prehliadku a odvtedy som ich služby využil možno 5 krát, bežné ochorenia. Pred mesiacom mi prišla sms od môjho doktora, akoby u nás obvodného, kde sa ma opýtal, či sa dám očkovať, stačilo uviesť ANO alebo NIE. Odklikol som ANO. Tri dni naspäť som dostal ďaľšiu sms správu a tiež telefonický hovor, že dňa 10.03.2021 o 14,35 sa mám dostaviť k môjmu „obvodnému“ doktorovi na očkovanie s dovetkom, že ak mi čas nevyhovuje mám sa ozvať, ak sa neozvem, platí nimi určený termín. V stanovený dátum a čas som sa dostavil do zdravotného strediska. Sestrička ma privítala menom, čo ma šokovalo odkiaľ ma pozná, keď som ju nikdy nevidel a chodím tam veľmi zriedkavo. Opýtal som sa. Dostal som odpoveď, že o tomto čase bol pozvaný pán Kutlík a nikto iný. Všetko bolo pripravené. Nikde som sa pred tým nehlásil, nikam nevolal, nesedel celú noc za počítačom, proste nič! Systém funguje! Dá sa to! Len to musia robiť ľudia, čo tomu rozumejú, využívajúc výpočtovú techniku v plnej miere, vedieť, čo znamená pojem „analýza databázy“ . Napadlo ma, či NCZI vôbec nejakú databázu občanov má?! Tí, ktorí ma poznajú vedia, že nepatrím k ľuďom, ktorý kritizuje svoje rodné, milované Slovensko, práve naopak, ospravedlňujem sa tým pár zúfalcom, ktorým ide o zmenu, ktorí chcú niečo pohnúť dopredu, len nie som si istý, či dokážu zastaviť ten valec hlupákov, kovaných byrokratov ktorí len tíško sedia, čakajú na výplatu a boja sa každej zmeny, či nebodaj inovácie!

Teraz najčítanejšie