Denník N

Uvedomme si, že politici nie sú rockové hviezdy

Foto: Denník N
Foto: Denník N

Vopred sa ospravedlňujem, že niekomu beriem myšlienky. Kedysi dávno som o tejto čítal, no už neviem kde ani kedy. Niekto predomnou to už povedal, no v mojej hlave sa to usadilo a teraz je asi najlepší čas ju prezentovať znovu.

Keď som bol mladý, veľmi rád som počúval Elán. Jožo Ráž bol pre mňa hudobník s veľkým H a túžil som sa s ním stretnúť. Odfotiť sa, nechať si podpísať album alebo tričko. Postupom času (ako som sa začal zaujímať o politiku) som si však uvedomil, že Jožo je síce super hudobník, no jeho politické názory idú úplne mimo mňa. Klincom do rakvy bol klip k singlu Bulvárne Krysy.

Zanevrel som sa na Elán? Nie. Jeho pesičky mám na svojom playliste doteraz. S Jožom Rážom by som sa rád odfotil aj teraz. Môžem o sebe povedať, že som fanúšikom stále.

A teraz tu máme (zatiaľ) premiéra Matoviča. Priznávam, pred deviatimi rokmi som ho volil a krúžkoval aj ja. Odvtedy sa však veľa zmenilo. Svoje vtedajšie rozhodnutie neľutujem, pretože Igor v opozícii robil presne to, čo som od neho očakával. Teraz mi je však jasné, že na vedenie našej krajiny je kopec omnoho vhodnejších kandidátov. A že v budúcnosti už jeho a jeho stranu určite voliť nebudem.

Uvedomme si, že politici nie sú rockové hviezdy. Mohli sme ich mať radi kedysi, mohli sme im držať palce a fandiť. Avšak politika sa mení časom (tak, ako sa menia aj názory), a keď je jasné, že niekto svoju úlohu nezvláda, je lepšie trvať na odstúpení. Ak by Jožo Ráž stratil hlas, určite by neostal frontmanom Elánu, len vďaka jeho zásluham.

Áno, Igor Matovič dlhé roky bojoval proti korupcii a je ten posledný človek, od ktorého by sa na premiérskej stoličke dala nejaká očakávať. No kvalitný premiér nesmie byť zvolený len vďaka tomu, že je dobrý bojovník proti korupcii. Môžeme mu poďakovať sa všetko, čo pre Slovensko urobil, no musíme ísť vpred. A Igor Matovič očividne nepozná správny smer.

Politici nie sú rockové hviezdy. Nemusíme ich mať radi po celý život a fandiť im aj v najhorších časoch. Áno, o tom je hudba, ale o tom nie je politika. Je treba riadiť sa faktami (ak máte problém s rozoznaním hoaxov, dezinformácií a konšpirácií na internete, odporúčam pozrieť sa na Antivýtrus).

A teda ešte raz chcem Igorovi poďakovať za jeho dlhoročnú prácu a boj proti korupcii. Nikdy naňho nezabudneme. A teraz už, dúfam, skutočne podá demisiu, aby Slovensko mohlo napredovať.

Teraz najčítanejšie

Tomáš Paulďuro

Som nahnevaný občan Slovenskej republiky, pretože aj keď som sa zúčastnil protestov Za slušné Slovensko, do dnešného dňa mi neprišli od Sorosa žiadne peniaze. Okrem iného som spoluzakladateľ občianskeho združenia Vivat Vero, ktoré sa snaží spraviť zo Slovenska lepšie miesto. Naším prvým projektom je Antivýtrus, rozšírenie do webového prehliadača, ktoré užívateľa chráni pred konšpiračným a zavádzajúcim obsahom.