Denník N

Zvrátená veľkorysosť Bratislavského samosprávneho kraja – a celej štátnej správy

Aj teraz ma premkýna zlosť. Znovu a znovu mi to pripomína ako funguje náš štát, ako myslia ľudia, ktorí nám ostatným v jeho mene „pomáhajú“. Asi mesiac dozadu som neuvážene otvoril propagandistický plátok Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

Obsah som len preletel, vrátane rozhovoru so županom plným investigativných otázok. Priznám sa, zaujal ma článok o Župnej olympiáde seniorov. Ktovie, či rozhovor s hercom Jurajom Kukurom je nezištný. S Kukurom, riaditeľom Divadla Aréna, ktorého zriaďovateľom je práve BSK. Nič proti Kukurovi, či Divadlu Aréna, ale prečo z „peňazí BSK“?

Regionálna poznámka: najväčším projektom Trenčianskeho samospravného kraja (TSK) bola svojho času ich vlastná budova. Stavebná zákazka bola zadaná úrýchlene rokovacím konaním bez zverejnenia – za ktoré dnes čerstvo hrozí pol miliónova pokuta. Priority sú jasné.

 

Nakoniec v BSK všetko dobre dopadlo. Ešte im nejaké peniaze zostali a pomôžu nám! Prišli s Projektom 50 centov. Urobia krásne gesto, rozdelia ich peniaze a podporia aktivity občanov. 50 centov na obyvateľa.

Bratislavský kraj - Projekt 50 centov

„My, župní poslanci, budeme mať dobrý pocit, že financie išli na správne veci.“

Je mi z nich nevoľno, chytajú ma mrákoty. Mám chuť niektorého z nich udrieť.

 

Som presvedčený o tom, že najväčším problémom Slovenska je naša štátna správa – jej fungovanie a myslenie. To, čo zoberie, okamžite prežerie, zbyrokratizuje, rozkradne. A výstupom je dobrý pocit, že nám dajú 50 centov na obyvateľa. Vlastne to takmer sedí, z každého jedného eura nám dajú 50 centov. Deň daňovej slobody bol 4. júna.

Je to normálne? Pripadá nám to normálne?

 

 

P.S.: Odporúčam prečítať si vtipný pohľad na tému z podobného súdka: e-Estónsko: Zlý vtip. Hoci je to vlastne tragické, zážitok z vybavovania slovenského občianskeho s čipom je tam popísaný úplne presne.

Teraz najčítanejšie