Denník N

Skutočná pravda o utečencoch a neporiadku

Ak vám doteraz neboli niektoré veci jasné, tu nájdete odpovede. Internetom sa šíri kadečo. A niekde pomedzi to sa medzi riadkami dá čítať toto:

Videli ste ten neporiadok, ktorý ostal po utečencoch? JA keby som na úteku pred bombami prešiel tisíce kilometrov v strachu a hlade, tak by som za sebou ťahal určite kontajner na odpadky. A nie jeden. Ale by som aj separoval. Aj keď by to bolo v noci a prišiel by konečne autobus po tom, čo som s deťmi ležal po dlhej ceste v tme na zemi. Pet fľaše do žltého, sklá z chodidiel do modrého a mokrý spacák do komunálu.

Oni nie sú Sýrčania. Mnohí majú na sebe veci značky Adidas. Nehovorte, že z humanitárnych zbierok. Podľa mňa je  z nich väčšina z Realu Madrid.

A povedzte mi prečo nechcú ostať v Maďarsku? No a čo, že ich Maďari nechcú a Nemci áno. JA by som ostal v azylovom tábore a vo voľnom čase chodil na futbal s miestnymi hooligans. Spoznali sme sa na stanici, keď nás bili.

Výzva k ľudskosti? Nezdá sa vám podozrivé, ako rýchlo vznikla? To bolo pripravené pol roka dopredu. Raz som videl, ako omylom nechali pod ňou napísané Marec.

Nezdá sa vám čudné, že tam je toľko mužov? JA keby že môže ísť kvôli vysokým nákladom riskovať život len jeden, posadím na člnok svoju ženu.

A prečo majú všetci mobily? JA keby som  nechával v zbombardovanej krajine rodinu, by som si vzal pre kontakt s ňou poštového holuba.

Čo si myslíte, odkiaľ majú päťtisíc na cestu? Sú oveľa bohatší než MY! JA som naposledy videl päťtisíc na ruke nášho premiéra. A štyrikrát.

Prečo nasadajú do uzatvorených dodávok? Sami si môžu za to, že sa udusia. JA by som povedal prevádzačom, nech ma posadia na nosič na bicykli.

A ešte… Celý migračný pohyb utečencov platí IKEA ako reklamnú kampaň na tašky. Na Slovensku tú kampaň riadi reklamná agentúra, ktorá robila zbierku pre utečencov. A viete ako to viem? Lebo sa v správach RTVS okrem tašiek objavila fotka utečenca s ich tričkom s nádpisom „Ľuďom je.e“. A to, mimochodom, je úplne absurdné tvrdiť.

Dopísané: Riešiť neporiadok  na miestach, kde sa utečenci zdržiavajú a zažívajú extrémne chvíle nie je fér.  Chovali by sme sa v tie chvíle rovnako. Pozrime, ako u nás vyzerajú horské chodníky, ktoré sa menia na verejné záchody a ako vyzerajú mestá po trhoch a festivaloch. A nám ide o zábavu, im o život. Nemajú ako tie veci zobrať. Nemajú nič. Toto sú extrémne situácie, ktoré nepochopíme. A ten, kto tie fotky urobil, ich ale neurobil preto, že to nechápe, ale preto, že chce šíriť zlobu. Väčšina ľudí, ktorí veci darovali neočakáva, že ich niekto bude mať pri sebe až do smrti, keďže majú jednu igelitku. Neposlali sme ich deťom do letného tábora, ale ľuďom na úteku a bez domova.

                         

Pre opakované porušovanie pravidiel slušnej výmeny názorov redakcia diskusiu zrušila. 

Teraz najčítanejšie