Denník N

Na štúdium v Oxforde som už vyzbierala viac ako 57 000 €

Ďakujem Slovákom, ktorí mi pomohli, za ich štedrosť a ústretovosť.

Pred asi dvoma mesiacmi som tu, na Denníku N, napísala môj prvý blog. Zachytila som v ňom obrovskú radosť, ktorú som prežívala, keď ma prijali do programu biomedicíny na Oxforde. Spomenula som ale aj moje obavy z toho, ako štúdium zafinancujem. V tom čase som nemala ani tušenie, ako rýchlo a ochotne Slováci na môj príbeh zareagujú a pomôžu mi.

Ďakujem všetkým darcom

Za menej ako 8 týždňov odo dňa, kedy som si založila transparentný účet v Slovenskej sporiteľni, mi Slováci poslali viac ako 40 000 eur – sumu, bez ktorej by som do Oxfordu nemohla nastúpiť. Som veľmi vďačná za každé euro a za každý povzbudivý odkaz, ktoré som si na účte našla. Bolo pre mňa skutočne dojímavé pozorovať, koľko mojich spolužiakov, učiteľov, známych, susedov či príbuzných sa rozhodlo podporiť ma. Ešte stále ma napĺňa úžasom a vďačnosťou to, že väčšina darov, ktoré som dostala, pochádzali od ľudí, ktorých osobne nepoznám. Prispievali mi nielen na transparentný účet, ale aj cez PayPal či GoFundMe.

Ďakujem Vám. Vaša štedrosť a ochota sa stali inšpiráciou pre môj osobný život.

Ďakujem všetkým, ktorí ma pozvbudili

Vždy ma veľmi potešilo, keď mi niekto napísal správu cez moju webstránku, Facebook, Instagram, či LinkedIn. Bola som doslova zahrnutá povzbudeniami, dobrými radami a nápadmi a rôznymi ponukami praktickej pomoci.

Obzvlášť Vám ďakujem za upozornenia na preklepy na mojej stránke, za tipy na granty, či štipendiá, a aj za zdieľanie mojej stránky na sociálnych sieťach.

Ďakujem mojím „poradcom“

Ešte pred tým, ako som si založila transparentný účet, som mala viacero videohovorov s ľuďmi, ktorí mi radili, ako by som svoje štúdium mohla zafinancovať. Boli to väčšinou Slováci študujúci v zahraničí, alebo ľudia venujúci sa dobrovoľníctvu. Práve títo ľudi mi odporučuli spoločnosti či jednotlivcov, na ktorých som sa neskôr obrátila s prosbou o pomoc.  Moji „poradcovia“ ma povzbudzovali, aby som neprestávala prosiť o pomoc priamo Oxford a aby som o svojej náročnej finančnej situácii povedala slovenskej verejnosti.

Veľmi Vám ďakujem za Váš čas a úsilie.

Ďakujem ľuďom z ministerstiev, veľvyslanectiev a z europarlamentu

Hneď ako som zistila, že ma prijali do Oxfordu, začala som postupne oslovovať veľké množstvo politikov. Prosila som ich o tipy na konkrétne štipendiá, granty, či pôžičky, o ktoré by som si mohla na Slovensku požiadať.  Cením si všetky povzbudivé odpovede, ktoré som dostala.

Naozaj ďakujem tým z vás, ktorí sa rozhodli finančne ma podporiť z vlastných zdrojov.

Ďakujem médiám

Vďaka ochote a záujmu novinárov a reportérov sa informácia o tom, že zbieram financie na Oxford, dostala k desiatkam tisícom Slovákov. Som rada, že som mala príležitosť osloviť také obrovské množstvo ľudí. Všetky rozhovory s novinami, televíziami a internetovými portálmi pre mňa boli cennou skúsenosťou.

Ďakujem Vám, že ste mi umožnili s Vami spolupracovať.

Ďakujem všetkým ostatným

Na záver ešte ďakujem aj všetkým tým, ktorí mi pomohli spôsobmi, ktoré som nespomenula. Verím, že s veľkou časťou mojich podorovateľov zostanem v kontakte aj počas štúdia v Oxforde, a to cez moje blogy, či príspevky na sociálnych sieťach.

Moja zbierka na Oxford ostáva stále otvorená. Budem rada, ak sa rozhodnete podporiť moje štúdium v druhom, treťom a štvrtom ročníku na Oxforde.

Teraz najčítanejšie

Paulína Vicenová

Vďaka štedrým Slovákom, ktorí podporujú mojú verejnú zbierku môžem už tretí rok študovať biomedicínu na Oxfordskej Univerzite.  Cez tento blog  postupne dokumentujem môj študentský život na jednej z najlepších univerzít sveta. Aj takýmto spôsobom chcem zostať v kontakte s mojimi podporovateľmi a ukázať im, ako sú ich finančné dary využité. Zároveň dúfam, že sa mi podarí aspoň trošku pomôcť Slovákom, ktorí by radi šli na kvalitnú školu v zahraničí, ale sú na pochybách, čo všetko to obnáša : ).