Denník N

Výbuch sopky Nyiragongo – fotopríbeh

© UNICEF/UN0466156/Acland: Tečúca láva zo sopečnej erupcie hory Nyiragongo
© UNICEF/UN0466156/Acland: Tečúca láva zo sopečnej erupcie hory Nyiragongo

Sopka Nyirangongo v Kongu je jednou z najaktívnejších a najnebezpečnejších sopiek na svete. Ukázala svoju silu. Jej posledný výbuch donútil k evakuácii viac ako 25 000 ľudí. Škody sú obrovské, netreba slová. Fotky hovoria za všetko.

Toto strhujúce prírodné divadlo v hraničnej oblasti Konga a Rwandy donútilo tisícky ľudí utekať. Mnohí utiekli do Rwandy. Väčšina ľudí sa už pomaly vracia domov, pretože tok lávy sa zastavil.

© UNICEF/UN0466707/Metenier

Láva zaplavila obce v okolí Goma, spolu so sopečným popolom poškodila viac ako 500 domov. Zastavila sa tesne pred mestom, inak by škody boli ešte väčšie. Po zastavení lávy sa ľudia začali vracať domov a hľadať, zvyšky svojich vecí.

© UNICEF/UN0466174/Acland

Desiatky detí v oblasti blízko letiska ostali opustené a bez domova.

© UNICEF/UN0466158/Acland

Pri úteku bolo sa deti stratili od rodičov, rodiny sa rozdelili. Viac ako 150 detí hľadá svojich príbuzných, lebo sa rozdelili. Ale aj rodičia hľadajú svoje deti. Viac ako 170 detí je nezvestných.

© UNICEF/UN0466160/Acland

Urýchlene sa začali inštalovať umývacie stanice s chlórovanou vodou, aby sa zabránilo šírenie cholery. Popri pandémii COVID-19 by sa tak museli v danej oblasti vyrovnávať s tromi krízami naraz. Boli zriadené 2 tranzitné strediska pre deti bez doprovodu a odlúčené deti.

UNICEF je na mieste od prvého momentu.

© UNICEF/UN0466199/Wenga

Teraz najčítanejšie

Mária Sliacka

Začínala som ako dobrovoľníčka v Keni, neskôr som pracovala na koordinácii projektov v Keni, Južnom Sudáne, na Haiti, v Afganistane a Gruzínsku. Viedla som misiu na turecko – sýrskych hraniciach pre ľudí vo vojnou zasiahnutých oblastiach Sýrie, koordinovala som humanitárnu pomoc na Ukrajine, pracovala s mládežou na Slovensku. Keď som vyrastala, netušila som, že taká práca existuje. Bola som slovenskou reprezentantkou v plutvovom plávaní a rýchlostnom potápaní, vyštudovala som cestovný ruch na Ekonomickej fakulte UMB a pracovala ako hotelová manažérka. Každá skúsenosť je dobrá. Lebo nie je nič tak komplexné ako pomoc.