Denník N

Má ešte zmysel bojovať za dobré veci?

Statusy od srdca píšem len príležitostne, a tá príležitosť je tu. Dlhšie sledujem prieskumy verejnej mienky či dôveryhodnosti politikov. Beriem ich s pokorou, nuž častokrát im nerozumiem. Sú doslova ako výsledok sci-fi hororu.

Do politiky ma motivovala vstúpiť ešte bývalá primátorka Jana Vaľová a jej arogantné praktiky a nie menej arogantní poslanci. Ako občiansky aktivista som s kolegami v Humennom organizoval plesy, sídliskové akcie, zbierky či pomáhal zraniteľným. Na vlastne očí som videl aroganciu primátorky a jej poslancov voči tým, ktorí mali odvahu postaviť sa
jej. Presne si pamätám, ako narafičili kulehu na vtedajšiu riaditeľku centra voľného času, ktorá prišla o svoju prácu len preto, že si dovolila mať iný názor ako vládna garnitúra. Presne si pamätám, ako zodpovední šikanovali riaditeľku materskej škôlky, ktorú následne mesto prepustilo z práce len preto, že s jej manželom viedla primátorka spory. Pamätám si aj, ako vtedajšia politická garnitúra odvolala riaditeľku umeleckej školy, ktorej
najprv znížili dotácie a následnej ju degradovali pre jej údajnú neschopnosť viesť školu. A pamätám si aj desiatky iných sporov a problémov ľudí, ktoré ste mali možno aj vy, a ja som sa vždy postavil na vašu stranu. Stranu spravodlivosti. Prišli voľby a dnes už bývalej arogantnej a pomstychtivej primátorke odzvonilo.
Porážka arogancie moci bola v Humennom celoslovenským impulzom pre lepšiu politiku aj na Slovenskej politickej scéne. Videl som, ako smerácki grófovia Zemplína hrubo bili poctivých farmárov na ich poliach. Pamätám si, ako sa poslanci vtedy vo vládnej strane stáli tzv. zemepánmi svojho kraja a kto chcel získať eurofondy, vyhrať súdy či spory cez políciu,
alebo sa prejsť výberovým konaním, musel vládnej moci odovzdať pozornosť alebo zaprisahať vernosť. Viem aj o vás všetkých, ktorí ste boli šikanovaní a zničení, lebo ste boli nepohodlní. Nuž, to najhoršie bolo, keď sa udiala brutálna vražda Janka a Martinky a to ma o to viac nakoplo kandidovať aj do národnej rady.
Prišli voľby vyhrali sme a vláde korupcie odzvonilo. Prešiel rok a dôvera voči vláde či politickým stranám rapídne padá. Rozumel by som tomu, ak by sympatie začali voliči prechovávať k politickým stranám bez pochybnej minulosti, ale opak je žiaľ pravdou. Najväčšiu dôveru v súčasnosti dosahujú politici a politické strany, ktoré dlhé roky rozkrádali Slovensko! Politici, ktorí šikanovali Vás a Vašich kolegov, deti či rodičov. Namiesto toho, aby sme ako koalícia a všetky príčetné strany spolu ťahali za jeden povraz, sa žiaľ rozbíjame navzájom. Mimoparlamentné demokratické strany si našli svojho súpera v strane OĽaNO a zabudli na tých, proti ktorým dlhé roky bojovali. Veronika Remišová a Mária Kolíkova navzájom rozbíjajú projekt Andreja Kisku, stranu Za Ľudí. Richard Sulík sa na verejnosti naťahujú ako Tom a Jerry a Sme Rodina si predkladá zákony bez koaličnej dohody.
Odhliadnuc od toho všetkého sa snažím tvoriť vlastné zákony, ktorým pomôžem životnému prostrediu, zvieratám, ľuďom či participácii mladých ľudí na verejnom živote, ktoré mi žiaľ blokuje koaličný partner. Preto si kladiem otázku, má zmysel pokračovať v politike? Niekto by mi možno povedal, že nie. Nuž ja som presvedčený, že politik sa stále musí na vec pozerať cez rameno, a pozerať sa na to, či ľudia, ktorí ho podporovali, sú vždy za ním. Ja tu podporu cítim a preto aj napriek všetkému budeme naďalej bojovať za Vás všetkých, za spravodlivosť a rovnosť pre nás! Len naozaj nerozumiem tomu, že sme za rok zabudli na všetko zlé, čo sa tu počas vlád Smeru dialo. A naozaj, nebolo toho málo.

Teraz najčítanejšie

Tomáš Šudík

Aktívny, mladý človek, aktivista a spoluorganizátor protestov Za slušné Slovensko no hlavne obyčajný človek z východného Slovenska, ktorému záleží na tom, ako bude vyzerať Slovensko zajtra, o rok, o desať rokov a pre ďalšie generácie.. Poslanec NR SR a zároveň študent vysokej školy a poslanec Mestského zastupiteľstva v Humennom. Mojím snom je svojou mladíckou energiou prispieť k ekologickému, modernému a slušnému Slovensku bez korupcie a klientelizmu.