Denník N

Koľko vlastne stojí dentálna hygiena.

Nič netušiaci som sa kvôli potencionálnemu presunu do zahraničia objednal na skorší termín k dentálnej hygieničke, ktorú som dovtedy nepoznal.

Prišiel som na dohodnutý termín a začalo sa divadielko „se vším všudy“ hodné scenára z knihy od Alberta J. Bernsteina, Citoví upíři, Jak se bránit těm, kteří z nás vysávají sílu, čas a energii. Presné zaradenie do akej kategórie pani doktorka patrí teraz neviem, ale spomenul som si na túto knihu hneď ako som sa postupne spamätával zo šoku tejto návštevy. Po usadení sa do zubárskeho kresla mi predviedla dokonalú inštruktáž o tom, ako si čistiť zuby, detailné vysvetlenie toho, ako vzniká zubný povlak a ako ho odstraňovať aj z tých najneprístupnejších miest, ochotne ma učila ako si čistiť zuby novo pripravenou zubnou kefkou a sadou medzizubných kefiek. Pre dokonalé pohodlie mi aplikovala akúsi anestézu na ďasná a každú minútu som dostával otázku, či je všetko v pohode a či náhodou ma niečo nebolí, hoci som necítil absolútne nič.

Prešla už vyše hodina a zo samotného úkonu dentálnej hygieny mi bola vykonaná jedna tretina, presnejšie povedané, stihla mi odstrániť ultrazvukom zubný kameň len zo spodného zuboradia. Na dokončenie horného zuboradia a následné pieskovanie mi ponúkla ďalšie dva sedenia. Výsledná suma za toto prvé sedenie bola presne 73,50€. Z toho 57€ za samotný zákrok DH, zbytok sumy do 73,50 bolo za kefku, medzizubné kefky a gél. Na porovnanie, bežná cena v Poprade za komplet dentálnu hygienu je okolo 35-40€, moja sestra platí dokonca u svojho zubára niečo okolo 20€. Po zaplatení tejto sumy a objednávaní na ďalší termín som sa opýtal, koľko budú ďalšie dve sedenia stáť. Odpovedala mi, že okolo 75€. Výsledná suma by teda činila okolo 150€. Pani doktorka mi ochotne pribalila na mne použitú zubnú kefku, sadu medzizubných kefiek a gél na medzizubné kefky a tak som uvažoval, či mi plánuje dať aj účet. Pretože sumu som jej už dávno zaplatil, všetko mi vysvetlila čo bude ďalej, len faktúra akosi neprichádzala. Keď som sa jej opýtal, či mi vytlačí aj účet s úsmevom mi odpovedala, že mi ju práve tlačí.

Tú knihu o citových upíroch som na začiatku tohto blogu nespomenul náhodou. Pretože všetky tieto skutočnosti som si začal uvedomovať vlastne až po tom, čo som od nej odišiel. Už pri jej first class international inštruktáži o tom, ako si čistiť chrup ma napadlo, že toto bude trochu drahšie dentálna hygiena. Musím ale uznať, že tá inštruktáž bola kvalitná, ale doteraz si myslím, že tá suma je jednoducho extrémne premrštená.

Poobede som šiel robiť a večer som si pozrel cenník na jej stránke. Cenu za dentálnu hygienu (v zátvorke prvé sedenie) tam má uvedenú 47€. Samozrejme, ešte v ten večer som za z ďalších sedení u nej odhlásil a dnes som na ňu napísal podnet na SOI. Tento blog píšem ako výstrahu pre iných. Nie je to prvý krát, čo som mal pri návšteve u zubného lekára pocit, že som zaplatil oveľa viac, ako som mal. Myslím si, že nie som sám. Samozrejme, mohol som sa na začiatku spýtať, koľko u vás dentálna hygiena stojí a podobne. No nejako som proste čakal akúsi bežnú sumu. No ani keby som si pred sedením lepšie pozrel jej cenník, túto sumu, teda 150€ by som z neho nevyčítal.

Teraz najčítanejšie