Denník N

Turbany namiesto prilby, minimalizmus pre Mini a ako predať dodávku cez príbeh novorodenca

Pozrime sa čo je nové v reklamných kampaniach zo sveta auto-moto. Vybral som tri parádne kampane pre Harley Davidson, Mini a Renault. Áno, Renault. Kangoo. Van.

Otvorení veľkým veciam

Tak nejak znie názov kampane francúzkej siete Publicis promujúci nový Renault Kangoo Van. Vyzerá, že je určený pre živnostníkov či malé rodinné firmičky. V spote je rozohraný príbeh úspechu chalana čo ľúbi drevo. Ten nám vyrozpráva jeho ešte nenarodené dieťa. Príbeh a emócie skvelo dopĺňa vymakaná vizualita, ktorá predpokladám stála toľko čo stojí hneď niekoľko tých vanov. režíroval Lope Serrano známy svojím silným akcentom na originálne vizuálne nápady.

MINImalizmus

Nadviažem minimalistickým dizajnom nemeckej agentúry Serviceplan, ktorá využila prvok z loga značky Mini na to, aby odkomunikovala sériu funkčných technických benefitov Miničiek. Veľmi pekné, efektné, k veci.

Bezpečné turbany

Ikonické motorky Harley Davidson maú svojjich fanúšikov aj medzi mužmi, ktorí si potrpia na tradície. Napríklad na nosenie turbanu. A keďže na turbany sa ťažko navlieka prilba, tak si pod ne dávali nejaké podomácky vyrobené reťaze či kovové sieťky,  ktoré im mali pomôcť prežiť prípadnú nehodu. Výrobca motoriek prišiel s riešením, vďaka ktorému získala táto špecifická cieľová skupina dve výhody v jednom – tradíciu a bezpečnosť, ktorá sa snúbi v špeciálnom motorkárskom turbane. Vo videu agentúry Zulu Alpha Kilo z Kanady sa dozviete aj to, že Harley Davidson nielen vyvinula toto unikátne riešenie, ale ponúkla ho zdarma aj iným výrobcom.

Ak vás zaujímajú dobré (alebo aj zlé) reklamy zo sveta či Slovenska, pridajte sa do mojej skupiny Pán Slovák vie čo-to o reklame a neváha vás to naučiť na Facebooku. A/alebo si pozrite aj moje straršie blogposty na tému komunikácie a reklamy (klik na obrázok úplne dole).

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency